29 Mart 2024, Cuma
spot_img

Şimdi trend ‘Sigortacılar bankacılık yapmasın!’

Quick Sigorta Genel Müdürü Ahmet Yaşar, “Acentelerin ‘bankalar sigortacılık yapmasın’ sloganı yerine, gelecekte belki de bankacılara, ‘sigortacılar bankacılık yapmasın’ dedirteceğiz” ifadelerini kullandı.

SİGORTAMEDYA ÖZEL

Quick Sigorta Genel Müdürü Ahmet Yaşar, 2018 yılının değerlendirmesini ve 2019 yılında neler yapacaklarını Hayatımız Sigortalı’ya anlattı. Sözlerine 2018 değerlendirmesi ile başlayan Yaşar, “Yeni ürünlerimizle sigortayı talep edilen bir ürün haline getirdik. Sene başında ‘trafikteki üretim artışımıza devam ederken diğer branşları daha fazla artıracağız ki portföyde belli bir denge sağlansın’ demiştik. Portföy dengesi lafına biz inanmıyoruz. Sonuçta kârlılık esas… Trafikte yüzde 35 gibi büyümemiz devam ederken, diğer branşlarda yüzde 400’ler civarında büyümeler gerçekleştirdik. Geçen seneye göre totalde sektörün de oldukça üzerinde yüzde 175’lere yakın büyümemiz söz konusu” dedi. ‘

Rezervleriniz fazla’ diye uyarı aldık

Acente sayılarının 1500 civarında olduğunu belirten Yaşar, “Başvuru sayısı 7 bin civarında. Türkiye’de lisanslı acente sayısı 16 bin küsür. Türkiye genelinde 100-150 ilçede yokuz sadece. Teşkilat ve yayılma bazında Türkiye’nin en yaygın şirketi olduk. Bu arada PTT de bizimle sözleşme yaptı. Kasaba bazında teşkilatlanmış duruma geldik. Bu bizim daha ilk yılımızda teknik kâr yazan 9 şirketten biri olmamız ve Ekim bilançomuzda 40 milyon TL’lik kâr yazmasından az çok belli oluyor. Tabii ki trafik kesmek uzun soluklu bir iş ama ilk defa aktüerler ve denetim ekipleri tarafından ‘Rezervleriniz fazla’ diye uyarı aldık. Dolayısıyla biz güvenliğimize çok dikkat ediyoruz çünkü bu şirkette çalışanların tamamı da hisse opsiyonu sahipleri. Kendi işimizi yönetiyoruz. O yüzden bizim için elbette ki kârlılık esas. Onun dışında bu ülkenin ihtiyaçları bizim için esas” diye konuştu.

“Nakdi krediler için kaynak”

Quick Sigorta’nın bir süredir yürüttüğü kefalet sigortası hakkında detaylı bilgi veren Yaşar şunları söyledi:“Kimseye laf etmek için demiyorum ama ‘Enflasyonla topyekun mücadele’ deyip yok konut sigortasında yüzde 10 indirim falan, bunlar bizim yapacağımız işler değil. Şemsiye Dergisi‘nde konut sigortasında yüzde 20 indirim kuponumuz neredeyse bir senedir devam ediyor. Kefalet sigortasıyla ilgili pilot çalışmalarımız vardı. ‘Böyle bir dönemde ülke ekonomisine nasıl katkı sağlayabiliriz?’diye düşündük ve bunu hızlandırdık. Lansmanını yaptık ve ciddi oranda gayri nakdi krediler için kaynak yaratmış olduk. Bu yüzden insanlar bankalardaki kredi limitlerini nakdi krediler için kullanır hale geldi. Biz gayri nakdi kredilerde, teminat mektuplarında da kefalet mektuplarında devreye girer duruma geldik.”

Hayatımız Sigortalı ‘Aralık 2018’

Bu ürün çok kuvvetli

Bu durumun acenteler için çok önemli bir açılım olduğunun altını çizen Yaşar, “Kefalet senedinin muhatabı biliyorsunuz kurumlar, tacirler ve işletmeler. İsmen bizim acentemiz olsun olmasın, çalıştıkları acentelere ‘Quick Sigorta kefalet senedi’ istiyoruz diye gitmeye başladılar. Geçen haftalarda bize gelen örnekte Ege Sigorta Acenteleri Toplantısı’nda da bizimle çalışmayan acentelerin de söyledikleri ‘Geçen hafta en az 3 talep bize sizin isminizle geldi. Bu bizim size olan ilgimizi arttırdı’ dedi acenteler. ‘Bizim münhasırlığımızdan dolayı bize merkez partaj oluşturabilir misiniz?’ dediler. Dedik ki ‘Şu aşamada öyle bir şey yapmamız söz konusu değil. Bu talebi karşılayacak yeterlilikte acentemiz var’ Bu şunu gösteriyor. Biz evet trafik sigortasıyla girdik pazara ama yelpazenin öbür tarafında finansal sigortalara başka bir ürünle girdik. Bu ürün çok kuvvetli bir ürün… Trafik ve kefalet sigortası aslında Quick Sigorta’nın pazarda ve acenteler nezdinde bilinirliğimizi arttırıyor. 16 bin 700 lisanslı acentenin 7 bin tanesinin başvurusundan zaten bunu anlıyoruz. Onun dışında medyayla olan iletişimimiz çok iyi. O tarafı medya işini de bildiğimizi iddia ediyoruz. Benim gazetecilik geçmişim var. İsmail Kızılbay, sektörün içinde genel müdür seviyesinde hizmet vermiş. Biz de halkın anlayacağı şekilde size haber hazırlıyoruz” şeklinde konuştu.

Basiretli Tacir kampanyası

Quick Sigorta Genel Müdürü Ahmet Yaşar, acentelerin daha fazla komisyon elde etmek için zorunlu sigortaların artmasını istediklerini söyledi. Yaşar, “İşyeri sigortaları,yangın sigortaları zorunlu olsun diye acentelerin talepleri var. Bize göre yangın sigortaları ve işyeri sigortaları zaten zorunlu. Türk Ticaret Kanunu ‘Tacir, basiretli bir işveren gibi, iş adamı gibi davranmalıdır’ diyor. Basiretli bir tacirin sigorta yaptırmaktan daha önemli bir işi olamaz bana göre. Biz buradan hareketle, ‘Basiretli Tacir’ diye bir kampanyaya başlayacağız. İnsanlara bunu anlatacağız” dedi. “Acenteye de bu hikayeyi anlatmalıyız” diyen Yaşar, şöyle konuştu: “Tabii sadece söyleyerek bir kampanya yapmayacağız. Buna paralel olarak kolay alınabilir birtakım KOBİ poliçeleri geliştiriyoruz. Dolayısıyla bu Basiretli Tacir Poliçeleriyle bunu birleştireceğiz. Yanına da bir Basiretli Tacir plaketi vereceğiz. ‘Bu işyeri Quick Sigorta güvencesindedir’ değil de üzerinde büyük harflerle ‘Basiretli Tacir’ yazan ve eski sigorta plaketleriyle benzeştirerek retro bir yapıda sunacağız. Adam belki sigortanın değil de plaketin derdinde olacak belki. Şimdi ticaret odalarıyla da görüşmemiz var. Belki altında ticaret odasının logosu olacak. Plakette büyük harflerleyazması müşteri açısından da ilgi çekici, esnafın gururlanması açısından da ilgi çekici.”

‘Sigortacılar, bankacılık yapmasın’ kampanyaları olabilir

Quick Sigorta Genel Müdürü Ahmet Yaşar, “Acentelerin yürüyüşü değişecek! Özgüven kazanacak” dedi. Yaşar, “İlk defa acenteler, müşterinin karşısındaki ‘pasif’ halinden ileriye geçiyor… Niye? Çünkü müşteri bu sefer ona geliyor ve ‘Bana kefil olur musun? Bana kefalet senedi verir misin? Ben ihaleye girmek istiyorum bana kefil olur musun?’ diyor. Acentelerin bu ilişkide yeri değişiyor. Bankadan aldığı teminat mektubu yerine benim acentemden kefalet senedi istiyor. Dolayısıyla bu gerçekten acentenin yürüyüşünü yani özgüvenini sağlayan bir durum” diye konuştu. Acenteye özgüven sağlayacak ürün sattıklarını belirten Yaşar, “Acentelerimiz bir banka müdürü statüsüne kavuştu. Acentelerin yürüyüşü nasıl değişecek anlatayım? Bugüne kadar bankalar, kredi baskısıyla acentelerin elinden tek tek işyeri sigortasını alıyordu. Şimdi acenteler bu tarafa geçecek ve diyecekler ki ‘Kefalet senedi veririm, ama şu fabrikanın sigortasını da ben yapacağım. Kefalet senedini veririm ama all risk sigortasını da ben yapacağım.’ Böylece acenteler bankalara kaptırdıkları işleri geri alabilecekler. Acenteler uzun seneler ‘Bankalar sigortacılık yapmasın’ dedi. Ama hiçbir şey olmadı. Şimdi biz ‘Sigortacılar bankacılık yapsın’diyoruz” yorumunu yaptı ve ekledi artık bankacılar “Sigortacılar, bankacılık yapmasın” diyecek.

Turkland Sigorta yeni ismiyle devam edecek

Quick Sigorta Genel Müdürü Ahmet Yaşar, Turkland Sigorta’yı satın almalarıyla ilgili de bilgi verdi. Yaşar şunları söyledi: “Hazine’den devir izinleri geldi ve önümüzdeki hafta içinde kapanışı tamamlanacak. Turkland Sigorta, Maher Holding ailesine katılmış olacak. İsmi değişecek. Hisse devirleri Maher Holding’e yapılacak. Her ne kadar Quick Sigorta olarak başlayan bir süreç olsa da holdingimizin aldığı karar doğrultusunda Maher Holding bünyesinde bizim kardeş sigorta şirketimiz olarak Turkland Sigorta yeni ismiyle devam edecek. Konvensiyonel bir iş yapacak, Londra sigortacılığı havasında bir şirket olacak. O şirketin de bir genel müdürü olacak ve kendine bir yön verecek.

Kredi hacmini genişleten bir ürün sunuyoruz

Quick Sigorta Genel Müdürü Ahmet Yaşar, klasik sigortanın dışında tamamen farklı bir ürün hazırladıklarını açıkladı. Yaşar, “Finansal bir ürün konuşuyoruz. Basiretsiz davransak bir hafta sonra Bankalar Birliği Başkanı çıkıp TV’den ‘Kim bu Quick Sigorta, piyasa alt üst oldu!’ diyebilir. Ama tabii ki böyle bir şey yapamayız. Biz kredi hacmini genişleten bir ürün sunuyoruz. Türkiye’deki büyüklüğüyle 600 milyar liraya yakın bir hacim. Dolayısıyla çok büyük bir kalem. Bunun tamamını alacağız demiyoruz. Burada bir havuz dolduracağız” dedi. Yaşar, “Kefalet sigortalarında onlarca çeşit var. Konu ile ilgili olarak şu anda bize çok büyük markaların talepleri geliyor. İş bazında, firma bazında bunları inceliyoruz. Bizzat müşteriler talepte bulunabiliyor ve kendi acentelerini de seçebiliyorlar. Bu acente üzerinden çalışmak istiyorum diyebiliyor. İlk defa müşteri acenteden daha iyi biliyor ürünü” diye konuştu.

Quick Sigorta’nın dünya dördüncülüğü garanti

Quick Sigorta Genel Müdürü Ahmet Yaşar,“Sigortacılıkta İnovasyon” yarışmasında Avrupa’dan birincilikle dönen Quick Sigorta’nın Dünya dördüncülüğünün de garanti olduğunu söyledi. Yaşar, “Rakiplerimizden biri Almanya Allianz’dı… 133 ülkeden 4bin 812 şirket bu yarışmaya katıldı. Bir siteye gidip tıklat diye bir şey yok. Online sunum yapıyorsun. Oy kullanabileceğin süre kısıtlı. Bu şirketler arasından inovasyon ödülü aldık. 4 bin 812 şirket arasında ön elemelerden sonra Türkiye’den HDI Türkiye ve Quick kalmıştı. Sonrasında Allianz (Almanya), Opalatix (İngiltere), ÖZÜ (Polonya) ile birlikte Quick Sigorta Avrupa finaline kaldı. Her şirket kendi sunumunu yaptı. Quick Sigorta, Avrupa birincisi seçildi. Üç aylık acente kuruluş süreçlerini üç saniyeye indirdik. Sunumlarımızda dijital bir iklimimizin olduğunu anlattık. Sadece Quick Sigorta’yı değil ülkemizi, sektörümüzü anlattık. Videolarımızı seyreden bir sürü yabancı ülkemize hayran kaldı” diye konuştu

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER