Sosyal medyanın yeni trendi: Clubhouse

0
133

Son günlerde sosyal medya alanında dikkat çeken bir uygulama var; Clubhouse. Sadece ses temelli bir sosyal ağ olarak dikkat çeken Clubhouse, henüz bir yılını bile doldurmadan 2 milyon kullanıcı sayısına ulaştı bile.

SİGORTAMEDYA

Pandemi ile birlikte artan sosyalleşme ihtiyacı, yeni çözümleri ve uygulamaları da beraberinde getiriyor. Bu dönemde geliştirilen ve kısa sürede milyonlarca kullanıcı sayısına ulaşan Clubhouse, ses temelli bir sosyal ağ olarak dikkat çekiyor. Kısa sürede Türkiye dâhil pek çok ülkede App Store’da en çok indirilen uygulama haline gelen Clubhouse’in kullanıcı sayısı 2 milyona, piyasa değeri ise 1 milyar dolara ulaştı bile.

Her türlü yeniliği yakından takip eden Sigortamedya ailesi olarak bizde bu uygulamaya kayıtsız kalmadık. Sigortamedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar burada yerini aldı. Kısa sürede bu uygulama içinde oluşturacağımız sohbet odaları ile sigorta sektörünü yakından ilgilendiren konularla burada yer alacağız.

Peki birçoğumuzun hala yabancı olduğu ve detaylarını tam olarak bilmediği Clubhouse uygulaması nedir? Bu ağda nasıl yer alınır? Bu yazı ile sigorta sektörüne Clubhouse’i ve özelliklerini tanıtmak istedik. Öncelikli olarak şunu belirtmekte fayda var. Bu uygulamaya girmek için telefonunuzun iphone olması gerekiyor. Şu an Android telefon ve tablet kullanıcıları bu uygulamadan faydalanamıyor. Fakat Clubhouse yetkilileri bu konu üzerinde de çalışmaların yapıldığını söylüyor. Tabi ağa katılabilmek için ikinci şart ise orada olan bir katılımcının size ‘davet’ göndermesi. Her kullanıcıya bir kişiyi davet etme hakkı veriliyor. Uygulamayı kullanma sıklığına bağlı olarak bu sayı zaman içinde dörde kadar çıkabiliyor. Eğer ki sizi davet edebilecek bir tanıdığınız yoksa sistem sizi sıraya alıyor. Sıranız geldiğinde ise üyelik işleminiz tamamlanıyor.

Sadece ses ile iletişim kuruluyor

Tüm bu bilgiler ışığında Clubhouse’i aslında kısaca ‘bas konuş’ olarak da tanımlayabiliriz. Kullanıcıların belirli bir konu başlığı altında açtıkları sanal odalarda tüm katılımcılar sadece konuşarak paylaşım yapabiliyor. Yani bu platformda Twitter, Facebook ve Instagram’dan farklı olarak görüntü, ses, yazılı mesaj, fotoğraf ve hatta emoji gibi araçlar yok. Kullanıcılar birbirleriyle sadece ‘ses’ ile iletişim kuruyor.  Uygulamada birçok oda var. Clubhouse’a üye olduğunuzda birçok sosyal medya uygulamasında olduğu gibi kendi ilgi alanlarınızı işaretliyorsunuz. Bu odalarda ise iletişim sadece ses yoluyla, konuşarak gerçekleşiyor. Odada konuşulanları sadece dinleyebilir ya da moderatörden izin alarak sohbete dâhil olabilirsiniz.

Spor konuşan da var, siyaset konuşan da

Sohbet odalarında her türlü konu konuşulabiliyor. Örneğin teknoloji dünyasındaki son trendlerin tartışıldığı odalardan tutun da ekonomi, güncel siyasi gelişmeler ve spor müsabakalarının bile konuşulduğu odalara kadar pek çok farklı ilgi alanına göre sohbet grupları düzenleniyor.

Her gün yüzlerce odada yüzlerce konuşmacı konuşmalar düzenliyor. Özellikle yeni trendler, iletişim, pazarlama, medya, reklam, networking ve eğitim gibi konular ilgi alanızdaysa ne yapıp ne edip içeri girmeniz sizin yararınıza olacaktır.

Öte yandan Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat başta olmak üzere çoğu sosyal paylaşım platformunda 13 olan yaş kısıtlaması Clubhouse’ta ise 18. Yani daha küçükler platforma kabul edilmiyor.

Konuşmalar geçici kaydediliyor

Katılımcıların Clubouse ile ilgili merak ettikleri en önemli konu ise “Bu odalardaki konuşmalar kaydediliyor mu?” Zoom gibi platformlardaki oturumlarda kayıt yapılabilirken, Clubhouse’ta kullanıcılar sohbet ve ses kayıtlarını tutamıyor. Sohbetler sadece yapıldığı sırada, odada olanlar tarafından dinlenebiliyor. Ancak bir istisna var. Clubhouse’in gizlilik politikasında ise bu konu şu şekilde ifade ediliyor: “Yalnızca olay incelemelerini desteklemek amacıyla, oda canlıyken bir odadaki sesi geçici olarak kaydederiz. Bir kullanıcı oda aktifken bir güvenlik ihlali bildirirse, olayı araştırmak amacıyla sesi saklarız ve ardından araştırma tamamlandığında sileriz. Bir odada herhangi bir olay bildirilmezse, oda bittiğinde geçici ses kaydını sileriz. Sessiz konuşmacılardan ve dinleyici üyelerinden gelen ses, hiçbir zaman yakalanmaz ve tüm geçici ses kayıtları şifrelenir.”

Pandemi ilham oldu

Pandemi Türkiye ve dünyada sağlık ve ekonomik anlamında birçok krizlere neden olsa da bazıları için ise fırsat yarattı. Bunlardan birisi de Clubhouse oldu. Clubhouse, Dünya Sağlık Örgütü’nün Covid-19’u küresel salgın ilan ettiği 11 Mart 2020 tarihinden iki hafta sonra San Francisco’da kuruldu. Nisan 2020’de kullanıma açılan Clubhouse’un kurucuları ise ikisi de Stanford Üniversitesi’nde mühendislik eğitimi almış olan Paul Davison ve Rohan Seth. Amaçlarının bir sosyal deneyim oluşturmak olduğunu belirten iki kurucu, Clubhouse’in çıkış noktasını ise şöyle anlatıyor: “Clubhouse’u geçen yılın Mart ayında başlattık. Amacımız, daha insani hissettiren bir sosyal deneyim oluşturmaktı; burada gönderi yayınlamak yerine diğer insanlarla bir araya gelip konuşabilirsiniz. Pusulamız, oturumun sonunda uygulamayı açtığınızdan daha iyi hissederek kapatabileceğiniz bir şey yaratmaktı.” Clubhouse ilk yatırımını da Mayıs 2020’de 10 milyon dolarla girişim sermayesi şirketi Andreessen Horowitz‘ten aldı. Bu yatırımla şirketin değerlemesi 100 milyon dolar oldu.

2 milyon aktif kullanıcı var

Ocak 2021 itibariyle Clubhouse’un yatırımcılarının sayısı 180’i aştı. Aralık 2020 itibarıyla 600 bin kayıtlı kullanıcısı olan Clubhouse, şubat 2021 ile birlikte haftalık 2 milyonluk aktif kullanıcı sayısını geçti. Son olarak yine Andreessen Horowitz liderliğinde 100 milyon dolarlık yatırım alan Clubhouse’un değeri ise bugün 1 milyar doları aştı.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz