30 Kasım 2021, Salı
spot_img

Tamamlayıcı sağlıkta rekabet artacak, tüketici kazanacak

Pandemi döneminde bireylerin yoğun ilgisi ile önemli bir büyüme performansı yakalayan tamamlayıcı sağlık sigortası, 2022 yılında adından yine çok söz ettirecek. Bu yıl birbiri ardına yeni şirketlerin ve yeni ürünlerin pazara girdiği branşta rekabet önümüzdeki yıl daha da ‘güçlü’ olacak. Artan rekabet tüketiciye birçok ek faydayı da beraberinde getirecek. 

SEVGİ BAŞARAN

Sigorta sektörü açısından pandemide yıldızı parlayan branş hiç şüphesiz sağlık oldu. Özellikle Tamamlayıcı Sağlık Sigortaları’nın (TSS) son iki yılda gösterdiği büyüme performansı gerçekten parmak ısırttı. Bu büyümede sigorta şirketlerinin daha ilk başlarda COVID 19’u teminat altına almalarındaki payı da oldukça etkiliydi. Bu sayede pandemi sürecine hızlı giren tamamlayıcı sağlık branşı bugün geldiğimiz noktada yaklaşık 1.6 milyon sigortalı sayısı ve yüzde 58’i geçen büyüme oranı ile sadece bireylerin değil sigorta şirketlerinin de en gözde branşı haline geldi. Bu alandaki artan talebe kayıtsız kalmayan birçok sigorta şirketi 2021 yılı içinde çıkardıkları yeni tamamlayıcı sağlık ürünleri ile bu pazardaki yerini aldı. 2022 yılı için de birçok şirket hazırlıklarını yapıyor. Yaşanan tüm bu gelişmeler gösteriyor ki tamamlayıcı sağlık alanında rekabet önümüzdeki yıl daha da artacak. Sektör uzmanları, bu denli yüksek büyüme oranına sahip, karlı bir ürün varken ve yeni sigortalıların sağlık sigortası sitemine dâhil olmasıyla sigorta şirketleri arasındaki rekabetin gittikçe tırmanacağına dikkat çekiyor.

10’uncu yılına giriyor

TSS, 2022’de 10’uncu yıldönümünü kutlayacak. SGK güvencesindeki bireylerin, (SGK anlaşmalı) özel hastane ve sağlık kuruluşlarına ödedikleri ‘fark ücretlerini’ karşılayan TSS’de pandemi dönemindeki büyüme performansı daha iyi anlamak için rakamlara bakmak yeterli. Tamamlayıcı sağlık bir önceki yıla göre primde yüzde 51.6, sigortalı adetinde ise yüzde 18.6 büyüdü. Özel sağlık sigortalarına sahip olan kişi sayısı bugün itibariyle 2.3 milyon. Fakat özel sağlık sigortalarına göre daha yeni bir branş olmasına rağmen tamamlayıcı sağlık sigortalarında rakam şimdiden 1.6 milyona ulaşmış durumda. 

Tamamlayicisaglik.com Kurucusu Gencay Genç: Şirketler ürünlerinin özel şartları ve ek faydalarını daha cazip hale getirmek için efor sarfediyor 

Tamamlayicisaglik.com’un Kurucusu ve Genç Sigorta’nın yönetici Ortağı Gencay Genç, her sigorta şirketinin TSS ürününe sahip olabilmek için kıyasıya bir mücadele içinde olduğuna vurgu yapıyor. “Mevcut TSS ürünü olan şirketler ise ürünlerinin özel şartları ve ek faydalarını daha cazip hale getirebilmek için takdir edilesi efor gösteriyorlar” diyen Genç, şirketlerin bu konuda artık en ucuz olmayı tercih etmediklerini de söyledi ve ekledi: “Her sigorta şirketi TSS ürününe sahip olabilmek için kıyasıya bir mücadele içinde. Mevcut TSS ürünü olan şirketler ise ürünlerinin özel şartları ve ek faydalarını daha cazip hale getirebilmek için çalışmalarını sürdürüyor. Fiyat rekabeti cephesinde ise şirketler çeşitli kampanyalarla tüketiciye indirim imkânı sunarken, artık en ucuz olmayı da tercih etmiyor. Şirketlerin fiyat konusunda daha temkinli davranmaları sektörün düzeni ve istikrarı açısından olumlu olduğunu düşünüyorum. Çünkü fiyat üzerindeki radikal istikrarsızlıklar yenileme döneminde kaçınılmaz bir müşteri memnuniyetsizliği yaratıyor. Şirketlerimizin çoğu bu konu da kendilerine ders çıkarmışa benziyor” diye konuştu.

Bireysel sigortalı sayısı yüzde 63 arttı

Türk sigorta sektörü için özellikle sağlık branşında pandeminin kazanımları arasında yer aldığını söylemenin yanlış olmayacağını ifade eden Gencay Genç, “Tamamlayıcı sağlık sigortasında bu yılın ilk 8 ayını 2020 yılının ilk 8 ayı ile karşılaştırdığımızda primdeki büyüme yüzde 58,6, sigortalı âdetinde büyüme ise yüzde 33,7 olarak gerçekleşti. Sigortalı âdetindeki büyüme de dikkat çekilmesi gereken en önemli konulardan birisi de bireysel sigortalı âdetinin yüzde 63,4 oranında artarak toplam grup sigortalı adedini geçmesi. Bu göstergeler Türkiye’deki tüketici bilincinin özel sağlık sigortası için muazzam önemli değişimlerin gerçekleştiğini anlatıyor” değerlendirmesinde bulundu.


Asıl rekabet ürün şartlarında yaşanacak

Genç, önümüzdeki süreçte yaşanacaklar konusunda ise şunları söylüyor: “Rekabeti fiyat üzerinden yapmaya çalışacak olan geç/yeni girmiş olan şirketlerin çabalamalarına tanıklık edeceğimiz kesin ama fiyat rekabetinin kötü sonuçlarının farkında olduklarından uzun vadeli bir rekabet anlayışı olamayacağını da düşünüyorum. Asıl rekabet ürün şartlarında yaşanacaktır. Özellikle yenileme dönemindeki risk değerlendirme süreçlerini iyi yönetemeyen şirketlerin sigortalılarını diğer şirketlere kaptırdığı bir sene olması da olası olacak. Şirketlerin hastane anlaşmaları ve provizyon süreçlerinin 2022’deki en önemli konu olacağına inanıyorum. Bu iki konuyu müşteri odaklı olarak yönetmeyi başaran şirketler orta vade de kesin kazanan olacaklar.”

Tamamlayicisaglik.com portföyünü yüzde 60 büyüttü

Tamamlayicisaglik.com da TSS’de yaşanan büyümeden payını alan şirketlerden. Bu yıl portföylerinin geçen yıla göre yüzde 60 oranında büyüdüğüne dikkat çeken Genç, şirket olarak bireysel TSS pazarının yüzde 2’si civarında bir hacme ulaştıklarını söyledi. Şirket olarak TSS ürünü piyasaya çıktığı 2011 yılından bu yana takip ettiklerini ve çeşitli projeleri hayata geçirdiklerini kaydeden Gencay Genç, yeni projeleri hakkında da şunları söyledi: “Bu projeler arasında en iyi tanınanı ise tamamlayicisaglik.com. İsminden de anlaşılacağı üzere TSS ürünü üzerinde özel bir odağımız mevcut. Kullanıcıların dijital ortamda en kolay şekilde en detaylı bilgiye ulaşabilmeleri ve ihtiyaçlarına en uygun ürünü bulabilmeleri için uzman sigorta danışmanlığı verdiğimiz bir sağlık sigortası projesi. Sitemizin son 3 yıldır hedeflendiği kısım sağlık sigortası arayışındaki kişilere dijital bir süreç sunmak oldu. Sigortalılar için sadece sigorta araştırma değil, sigortalarını yönetebilecekleri bir platform olabilmeyi hedefledik. Önümüzdeki dönemde bir dolu yenilikle geliyoruz. Kişiselleştirilmiş profil hesaplarımız sayesinde birçok özelliği yakında online da hizmete sunacağız. Bu hizmetler arasında müşterinin sigorta danışmanı ile arasındaki tarihçenin tutulduğu bir haber akışından, poliçelerin ve tekliflerin kayıtlı olduğu ve detaylı bilgi araştırabilecekleri “poliçelerim ve tekliflerim” ekranları, “anlaşmalı sağlık kurumlarını” rahatça listeleme, karşılaştırabilecekleri özellikler, poliçelerine veya almayı planladıkları poliçelere ait “ek faydaları” inceleyebilecekleri bir sayfa ile sağlık sigortaları haricindeki ihtiyaçlarına hizmet verebilmemizi sağlayan “sigorta check-up” alanlarını sayabiliriz.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER