20 Nisan 2024, Cumartesi
spot_img

Trafik kazaları azalırsa primler de düşer

Trafik sigortası primlerine tek başına devlet müdahalesinin çözüm olmayacağını belirten Neova Sigorta Genel Müdürü Özgür Koç, primlerin düşmesi için yaşanan kazalar ve buna bağlı ölü ve yaralı sayısının azalması gerektiğine dikkat çekti.

SEVAL ÖZKAP / HAYATIMIZ SİGORTALI

ozgur koc

İki yıl önce sigorta sektörünün kendine özel bir kriz yaşadığını belirten Neova Sigorta Genel Müdürü Özgür Koç, sektörde zararın 1.5 milyar TL’ye ulaştığını ve bu süreçte trafik sigortası primlerinde artış yaşandığını kaydetti. 2016 yılının altıncı ayından itibaren fiyatların düşüş trendine girdiğini ve bu civarda kaldığını kaydeden Koç, 2016 yılı sektör sonuçlarının henüz açıklanmadığını ancak zararın tamamen kapandığının söylenemeyeceğini belirtti. “Fiyat artışı daha yumuşak şekilde olabilirdi” diyen Koç, bu anlamdaki eleştirileri sektör olarak kabul ettiklerini de belirti. Koç, “Bir yılda çok büyük bir artış olunca tabii ki haklı bir tepki oldu ama sonuçlar gösteriyor ki şu anki bulunduğumuz nokta bile başa başa yakın bir nokta ve bu civarlarda da kalması bekleniyor” dedi. Koç, trafik sigortasında ‘devlet müdahalesi’nin konuşulduğunu, ancak bunun bir serbest piyasa koşulu olduğunu ve tek başına devlet müdahalesinin yeterli olmadığını ifade etti. Sigorta şirketlerinin aldıkları primin yüzde 23’ünü devlete, yüzde 10’unu da acenteye ödediğini belirten Koç, “Trafik sigortasında direkt devlete ödenen bir pay var. Yüzde 10 SGK’ya, yüzde 5 BSMV’ye, yüzde 3 Güvence Hesabı’na ve ayrıca Trafik Hizmetleri Geliştirme Fonu adı altında İç İşleri Bakanlığı’na ödenen bir miktar var” şeklinde konuştu.

Yılda 1 milyon kaza yaşanıyor 7 bin kişi hayatını kaybediyor

Sektör olarak devlet müdahalesini ülkemizdeki trafik kazalarında yaralanan ve ölen insan sayısını azaltmak konusunda beklediklerinin altını çizen Koç, “Trafik sigortası primlerinin düşmesini istiyorsak yedek parça maliyetlerini, kaza sayısını, kaza sonucu ölen ve sakatlanan insan sayısını düşürmeliyiz. Yılda 1 milyon kaza yaşanıyor; bu kazalar neticesinde ortalama 7 bin ölü, 15 bin civarında sürekli sakatlık ve buna bağlı bakım masrafları ortaya çıkıyor. Ortada bu kadar ödenecek kalem varken primlerin düşmesini bekleyemeyiz. Biz önce bu düşürmeliyiz” ifadelerini kullandı. “Almanya’da 80 milyon araç var, yılda 3 bin kişi ölüyor. Bizdeki araç sayısı bunun dörtte biri, ancak kaza sayısı ve kaza şiddeti Avrupa’nın oldukça ilerisinde” diyen Koç, toplama bakıldığında ‘tek başına devlet müdahale etsin’ demenin bir çözüm olmadığının altını çizdi. Koç, şöyle konuştu: “Trafik kazalarının azalmasında sadece devleti beklemek de doğru değil. Konuyla ilgili tüm sivil toplum kuruluşları, sigorta şirketleri ve hatta şoförler odası herkes bir araya gelmeli… Her kar yağdığında buzlanmadan dolayı devredilen otobüsleri konuşuyoruz. Asıl müdahale edilmesi gereken konulardan biri bu.

1 Yorum

  1. Bir Sigorta Genel Müdürünün bu şekilde demeç vermesi hem işgal ettiği makama ve hemde sigortacılığın ana omurgasına ters..Bizde bunun karşılığında muhterem sen zaten sektör olarak ANLI ŞANLI AKTÜERLERİNE ülkemin şartlarına göre ve belirli bir teminatı aşmayan poliçe fiyatlandırması yapmıyormusun. ..Sonuçta kazalarda Türkiyede her yıl geriye doğru gittiğine göre…Bu söyleminiz havada kalıyor. Ve ayrıca kamu oyu yoklamalarında sigortacılığa güvensizlik endeksi % 80 mertebelerinde . Oturun bunu tartışın, Türkiye’de sigorta poliçesi satın alanlar.,sigortacıdan ve paydaşlarından fevkalade rahatsız…birincisi hepinizi alt kardo elemanlarınıza sigortacılığın s ‘sini, edep ve adabı öğretin. Hasar tazminatlarını nasıl red ederim değil.. Nasıl öderi ‘mi kendinize dert edinin….İnsanları bezdirmeyin bıktırmayın…..Tedarik parça uygulamalarında ahlaklı olun,sigorta eksperlerine baskı yapmayı terk edin, onları ihbar vermeme tehdidi ile artık sakın bizar etmeyin…

    Saygılarımla

    Mesut Cemil BOYNER
    Sigorta Eksperleri İşveren Sendikası
    Genel BAŞKAN

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER