Türe: Acentenin komisyonunu bir maliyet unsuru olarak görmedik, görmeyeceğiz

0
8

ytureSigorta sektöründeki yabancı yatırımcıların sayısı son yıllarda giderek arttı. Rekabetin büyük olduğu sektörde stratejiler ve öngörüler her zamankinden daha değerli. Kısa ve orta vadeli planların artık yetersiz kaldığı sigorta sektörünün önemli aktörlerinden ERGO Türkiye’nin Satış ve Pazarlamadan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Yıldırım Türe, ERGO Sigorta’nın her sene daha yukarıları hedefleyen adımları atarken acenteleri dikkate alan bir anlayışla hareket edeceğini söylüyor. ERGO Türkiye İcra Kurulu Üyesi Yıldırım Türe, Ergo Sigorta’nın 2012 yılının mayıs ayında başlayan yeni yapılanma sürecinde ilk hedeflerinin, şirket içinde yeni bir yönetim kadrosu oluşturmak ve bu kadroyla yeni bir yönetim anlayışı getirmek olduğunu ifade etti. Türe, bunu en verimli şekilde başardıklarını ve 2013 yılı itibarıyla da faaliyetlerine başladıklarını belirtti.

Bu dönem içerisinde önemli stratejik hedefler koyduklarını söyleyen Yıldırım Türe, “Stratejik olarak ne yaparsak yapalım bunun sürdürülebilir olmasını tercih ediyoruz” dedi. Bunun kendileri için çok önemli olduğunu söyleyen Türe, “Bundan önceki dönemlerde ERGO’nun kredibilitesine ve itibarına en fazla zarar vermiş hadiseler sürdürülebilir olmamaktan kaynaklandı. Dolayısıyla biz, başta karlı ve büyüyen ve bunu sürdürülebilir kılmış bir şirket olma arzusundayız, ana hedefimiz bu” diye konuştu.

Müşteri ve acente odaklı bir şirket olmayı amaçlıyoruz

Bu hedeflerini hayata geçirebilmek için üç temel strateji belirlediklerini söyleyen Türe, ilk olarak müşteri ve acente odaklı olma kararı aldıklarını ifade etti. Türe “Hem acentelerimizin müşterilerine dokunabilmek hem de bu dokunmayı acentelerimizi rahatsız etmeyecek bir şekilde ve onlar üzerinden yapmak arzusundayız. Sadece fiyat ve risk kabul politikalarına eğilmemiz, geçmişte acentelerle ilişkilerimizin soğumasına ve aramızın bu manada biraz uzaklaşmasına sebep olmuş olabilir ama bu hatamızın farkındayız ve bunu gidermek için birincil strateji olarak müşteri ve acente odaklı çalışmayı ajandamızın ilk maddesi olarak tutuyoruz” dedi.

ERGO Uluslararası’nın enstrümanlarını doğru kullanmak istiyoruz

Türkiye pazarına uygun risk kabul politikaları ve fiyatlama enstrümanları geliştirmek amacıyla ERGO Uluslararası’nın sahip olduğu teknik yeterlilikten faydalanmak istediklerini söyleyen Yıldırım Türe, bunu, marketin ve acentelerin buradaki ihtiyaçlarını kendi bilgi birikimleriyle harmanlayarak Türkiye özelinde uygulayacaklarını ifade etti. Türe, hem sistem altyapısı hem de ERGO Uluslararası’ndan ERGO Türkiye’ye bilgi transferinin doğru ve verimli olması manasında önemli yatırımlar yaptıklarını sözlerine ekledi.

Operasyonel mükemmellik

Tüketicilerin eğilimlerini çok önemsediklerini belirten Türe, bu eğilimleri belirleyen faktörler konusunda önemli veriler elde ettiklerini ifade etti. Bunun müşteri memnuniyetiyle karıştırılmaması gerektiğini söyleyen Yıldırım Türe, ERGO ismini tanımaktan poliçenin bitimine kadar geçen süreyi baz aldıklarını ve ‘ilk merhaba’yı dahi bu süreçte çok değerli bulduklarını belirti. Esas olanın deneyim olduğunu ifade eden Türe, hem müşterilerine hem acentelerine, önlerindeki dönemlerde fiyat ve risk kabul politikaları bazlı bir rekabet anlayışı değil, hizmet bazlı bir rekabet anlayışı getirmek ve bu manada da müşteri ve acentelerin birlikte çalışmak isteyecekleri bir ERGO yaratmak istediklerini kaydetti.

Türkiye ekonomisi ve sigorta pazarının gideceği yeri doğru tespit ettiğimiz kanaatindeyiz

“Bizim için, dışarıdaki algı, kendi içimizde tutarlı olduğumuz kadar net değil” diyen Türe, bunun nedenini, piyasa şartlarıyla ERGO’nun yapmak istedikleri arasında şu an için paralel olmayan durum olarak açıkladı. Türkiye ekonomisi ve sigorta pazarının kısa ve orta vadede gideceği yeri doğru tespit ettiklerine inandıklarını belirten Türe, bu noktada gerek ERGO Uluslararası gerekse ERGO Türkiye olarak çok kararlı olduklarını dile getirdi.

Pazarı bireysel ya da kurumsal gibi tanımlamalarla bölme hedefimiz yok

Türe’nin, şirketin geleceğine yönelik stratejileri hakkında verdiği bilgilere göre, ERGO Sigorta için riskin nasıl seçildiği önemli. Bu bağlamda, mevcut portföylerinde yer alan ve arzu etmedikleri işletmelerin çoğunluğunun gözünde sanki kurumsal işler yapmak istemedikleri yönünde oluşan algının farkında olduklarını belirten Türe, bu hamleyi portföydeki dengeleri ve doğru seleksiyonu sağlamak adına yaptıklarını ve 2014 yılında hem bireysel hem kurumsal işlerde yer alacaklarını vurguladı.

Trafikten çıkacağımız doğru değil, kaskoda agresif ve rekabetçi olacağız

Acente profillerinin ERGO Sigorta’yı kasko ve trafik ağırlığı yoğun bir şirket haline getirdiğini söyleyen Türe, trafikten çıkacaklarına yönelik söylentilerin gerçeği yansıtmadığını ifade etti. 2012’de trafik sigortalarının marketteki payının yüzde 23 olduğunu ve bu oranın ERGO’da da yüzde 23 mertebesinde olduğunu belirten Türe, “2013-2014’te de bu oranlar dengeli bir şekilde sürecek” diye konuştu. Önümüzdeki dönem kasko ile ilgili olarak da konuşan Türe, hizmet, fiyat ve komisyon manasında acenteyi destekleyen ve agresif bir politikayla rekabet edeceklerinin sinyalini verdi.

Niş bir sigorta şirketi olma niyetimiz hiçbir zaman olmadı

Hangi branşlara ağırlık vereceklerine yönelik olarak ise Türe, bir şirket için herhangi bir branşa yoğunlaşacağını söylemenin kolay bir şey olmadığını çünkü bunun niş yani butik bir şirket olma tehlikesi taşıdığını söyledi. Türe, ERGO Sigorta’nın hiçbir zaman böyle bir hedefi olmadığını ve olmayacağını da sözlerine ekledi.

Satışı kolay tablet poliçeler çıkarma niyetimiz var

Müşteri memnuniyeti odaklı bir ürün hedeflediklerini ifade eden Yıldırım Türe, acentenin internet üzerinden satabileceği ve düşük fiyatlı tablet ürün çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Türe şöyle konuştu: “Bunun, müşterinin acenteye bağlılığını dolayısıyla da şirkete bağlılığını artırıcı bir argüman olduğunu düşünüyoruz. Özellikle kredi kartı kullanımının artmasıyla kullanılan ‘İkinci nesil pazarlama’ ya da ‘Büyük veri analizi’ yöntemlerini devreye sokarak ve bünyemizdeki acente ve poliçe sahiplerini doğru analiz ederek bu verileri acentelerimizle paylaşmayı hedefliyoruz.” Türe, bu yöntemlerle acente verimliliklerini artırmayı amaçladıklarının da altını çizdi.

ERGO’nun müşteriye dokunması acente kanalıyla olur

ERGO Sigorta’yı diğerlerinden ayıran en önemli unsurun veri analizleri aracılığıyla acente verimliliklerini artırmak olduğunu söyleyen Türe, acentelerin kredibilite ve repütasyonlarının kendileri için çok değerli olduğunu, bu nedenle de acentenin komisyonunu bir maliyet unsuru olarak görmediklerini ifade etti. “Eğer şirket, acentesine, gideceği yolun ne olduğunu doğru gösterebilir ve doğru ifade edebilirse bir güvensizlik olacağını düşünmüyorum” diyen Türe, ERGO’nun müşteriye dokunmasının ancak acente kanalıyla olacağını ve buradan bir gelir elde ediliyorsa bunun acenteyle mutlaka paylaşılacağını belirtti. “Bir acentenin Ergo’yu tercih etmesindeki en önemli unsurun aldığı hizmet kalitesi olması gerektiğini savunuyoruz” diyen Türe, ‘operasyonel mükemmeliyetçilik’ stratejilerinin de buna hizmet ettiğine dikkat çekti. Bu stratejilerine yüzde 100 güvendiklerini kaydeden Türe, yaptıkları yatırım ve harcadıkları mesai düşüldüğünde, stratejilerinin gerçekleşmesi için gereken olgunlaşma süresini tamamlamaya çok yakın olduklarına dikkat çekti.

Her zaman bir üst basamağı kovalayacağız

Son olarak, sıralamadaki yerlerini kendilerine yakıştırmadıklarını söyleyen Türe, büyüme trendi marketin üzerinde olan bir şirket haline gelip her zaman bir üst basamağı kovalamayı hedeflediklerini ifade etti. Kararlılıklarına vurgu yapan Türe, “Kimsenin, ne sermayedar ne çalışan, bunu başaracağımızdan bir şüphesi yok” dedi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz