24 Nisan 2024, Çarşamba
spot_img

Seyahat sigortası tatil hazırlıklarının en önemli parçası

Seyahat sağlık sigortaları branşını büyütmek için öncelikle toplumda bir hassasiyet uyandırılması gerektiğini söyleyen Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, “Dijital anlamda günümüzde en güçlü mecralardan biri olan sosyal medya aracılığıyla farkındalığı sağlayacak çeşitli çalışmalar yapılması gerekiyor” dedi.

nippon seyahat sağlık
Dr. E. Baturalp Pamukçu

Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, Türkiye Sigorta Birliği’nin (TSB) ve TÜİK’in verilerine göre Türkiye’de yurtiçi ve yurtdışı seyahat sağlık sigortası yaptıranların sayısının her geçen yıl artış gösterdiğini, ancak henüz istenilen orana ulaşmadığını söyledi. Prim üretimi anlamında yıllar bazında bir yükseliş görüldüğünü belirten Pamukçu, buna karşın ilgili branştaki pazar payının 2014 yılından bu yana neredeyse hiç değişkenlik göstermediğini dile getirdi. “2014-2018 yılları arasındaki pazar payı değişimlerine baktığımızda, 2014 yılında yüzde 0.3 olan pay oranı, 2018 yılının sonunda yüzde 0.4’e yükseldi. İlgili branşın yıl bazlı dağılımları incelendiğinde ise 2016 yılının sonunda yüzde 0.2’lik pazar payı oranı ile sektörde bir gerileme yaşandığı görülüyor” diyen Pamukçu, sözlerine şöyle devam etti: “Yurtdışı seyahat sağlık sigortaları zorunlu poliçe kategorisinde olmasına rağmen, ilgili branştaki penetrasyon oranının bu denli düşük olması, ülkemizdeki genel sigorta algısının zorunlu branşlarda dahi değişmediğinin en önemli kanıtlarından biri.”

Küçük primlerle büyük teminatlar

Genel itibarıyla Türk Nippon yurtdışı seyahat sağlık sigortasının, yalnızca vize alınırken mecburen yaptırılması gereken bir sigorta olarak algılanmamasının da son derece önemli olduğunu vurgulayan Pamukçu, “Mevcut ürün, yurtdışına çıkacak olan sigortalılar için önemli teminatlar içeriyor. Hangi amaçla olursa olsun yurtdışına çıkan sigortalılarımızın, seyahat masraflarıyla karşılaştırıldığında son derece cüzi kalan bir prim tutarı karşılığında, yurtdışında oldukları süre boyunca, başlarına gelebilecek pek çok riske karşı güvence altına alıyor” dedi.

Toplumdaki seyahat sigortaları bilincinin artırılması için yapılabileceklerden de bahseden Pamukçu, “Hem yurtiçi hem de yurtdışı seyahat sağlık poliçeleri tarafından baktığımızda, bu ürünün faydaları konusunda sigortalı adaylarının bilgi sahibi olmalarını sağlamak adına, diğer sigorta ürünleri için de her zaman belirtmiş olduğumuz ve yinelediğimiz gibi, konuyla ilgili duyarlılığı ve hassasiyeti sağlamak gerekiyor. Bu amaçla özellikle görsel basında yer alabilecek çeşitli kamu spotları oluşturulmasının ve dijital anlamda günümüzde en güçlü mecralardan biri olan sosyal medya aracılığıyla farkındalığı sağlayacak çeşitli çalışmalar yapılmasının faydalı olacağı kanaatindeyim” diye konuştu.

Hem yurtdışı hem yurtiçi seyahatlere teminat

Türk Nippon Sigorta’nın seyahat alanında sunduğu ürünleri de anlatan Pamukçu şunları söyledi: “Sigortalılarımıza, standart teminatlar haricinde kış tatillerinin vazgeçilmezi olan kayak keyfini doya doya yaşayabilmeleri için ilave kayak teminatı alternatifinin de bulunduğu bir ürün sunuyoruz. Yurtiçi Seyahat Sağlık Sigortası ürünümüzle, seyahat esnasında oluşabilecek risklere karşı sigortalılarımızı güvence altına alıyoruz. Yurtdışı Seyahat Sağlık ürünümüzde ise tarifeli uçuşlarda bagaj kaybı, bagajın çalınması, zarar görmesi ve seyahatin iptali durumlarında sigortalılarımızı teminat altına alıyoruz. Ayrıca yurtdışı seyahatlerinde yaşanılabilecek acil hastalık veya kaza sonucu oluşabilecek acil tıbbi yardım masraflarını poliçede belirtilen teminatlar dâhilinde karşılıyoruz.”

HAYATIMIZ SİGORTALI / TEMMUZ 2019

Türk Nippon Sigorta seyahat kampanyalarına doymuyor

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER