23 Nisan 2024, Salı
spot_img

Türkiye, mobil serviste dünyayı egale etti

Ericsson ConsumerLabTürkiye’deki 3G bağlantılı akıllı telefon kullanıcılarının kullanım alışkanlıkları, eğilimleri ve 4G’den beklentilerine ilişkin çarpıcı sonuçlar içeren “2014 Ericsson ConsumerLab 3G Kullanıcı Eğilimleri ve Beklentileri Araştırması”nı yayınladı.

Araştırmaya göre Türkiye mobil servis kullanımında, Amerika, İngiltere, İsveç ve Danimarka ve Almanya gibi birçok dünya devi ülkeyi geride bıraktı.

Türkiye’deki 3G bağlantılı akıllı telefon kullanıcılarının kullanım alışkanlıkları, eğilimleri ve 4G’den beklentilerine ilişkin çarpıcı sonuçlar içeren “2014 Ericsson ConsumerLab 3G Kullanıcı Eğilimleri ve Beklentileri Araştırması”nı yayınladı. Araştırma, Türkiye genelinde 25 şehirde, ayda en az bir kez akıllı telefon üzerinden mobil internet kullanan toplam bin 500 kullanıcı ile yüz yüze görüşmeler yapılarak gerçekleştirildi.

Araştırmaya göre Türkiye’deki kullanıcılar teknolojiye meraklı ve yeni cihaz sahibi olma konusunda oldukça istekli. Kullanıcıların yüzde 43’ü, akıllı telefonlarının hayatlarının önemli bir parçası olduğunu ifade ederken, yüzde 37’si operatör seçerken maliyetten önce hıza önem veriyor. Kullanıcıların yüzde 40’ı cihaz alırken en son çıkan modelleri tercih ediyor. Mobil servislerin kullanımı ise Türkiye’de çok aktif durumda ve sosyal medya, anlık mesajlaşma, uygulama indirme gibi pek çok serviste İngiltere, Amerika, Almanya gibi ülkeleri gerisinde bırakmış durumda. Türkiye’deki akıllı telefon kullanıcılarının yüzde 91’i haftada en az bir kez sosyal ağlara bağlanırken, Amerika’da bu oran yüzde 81, İngiltere’de yüzde 77 ve Almanya’da ise yüzde 70.

“Türkiye, İngiltere, Almanya ve Amerika’yı geride bıraktı”

“Bu yıl beşincisini düzenlediğimiz bu araştırma ile 3G’nin hız kesmeden kullanım aktifliğinin arttığını ve 3G kullanıcılarının teknolojiyi çok yakından takip ettiklerini görüyoruz” diyen Ericsson Türkiye Ülke Müdürü Ziya Erdem, araştırmayla ilgili olarak şu açıklamayı yaptı: “BTK’nın 2014 ikinci çeyrek verilerine göre Türkiye’de 27 milyonu aşkın cepten mobil internet kullanıcısı bulunuyor ve yaptığımız bu çalışmada gördük ki 3G akıllı telefon kullanıcılarının farklı mobil servisleri kullanım sıklığı İngiltere, Amerika, Almanya gibi ülkeleri geçmiş durumda. Bu sonucu, Türkiye’de mobil geniş bant penetrasyonunun diğer ülkelere kıyasla henüz daha düşük, fakat hızlı bir yükseliş trendinde olmasına bağlıyoruz. Diğer yandan, bu araştırmada gördük ki, kullanıcıların önemli bir kısmı daha hızlı ve ileri bir teknoloji olarak algıladıkları 4G’yi heyecanla bekliyor. Biz de Ericsson olarak 4G’yi mobil geleceğin kendisi olarak görüyoruz ve Türkiye’deki mobil ekosistemde yepyeni bir devri başlatmasını dört gözle bekliyoruz.”

4GGeleneksel ses ve SMS hizmetleri hala popüler

Akıllı telefon kullanıcılarının internet üzerinden sesli ve görüntülü görüşme ve anlık mesajlaşma hizmetlerini kullanımı yine pek çok ülkenin ilerisinde seyrediyor. İnternet tabanlı bu iletişim hizmetleri geleneksel operatör ses ve SMS hizmetlerini tamamlıyor ancak onların yerini henüz almış değil. Kullanıcıların yüzde 56’sı her gün hem SMS hem de internet üzerinden anlık mesajlaşma servislerini kullanıyor. Her gün internet bazlı anlık mesajlaşma servislerini kullanıp SMS kullanmayan kullanıcılar ise sadece yüzde 6 seviyesinde. Benzer sonuç arama servisleri için de geçerli. Kullanıcıların yüzde 38’i her gün hem internet üzerinden sesli ve/veya görüntülü arama, hem de operatörler üzerinden normal arama gerçekleştiriyor. Her gün internet üzerinden telefon görüşmesi gerçekleştiren fakat mobil operatör üzerinden ses çağrısı yapmayan kullanıcılar ise yüzde 5’te kalıyor. İnternet iletişim servis kullanıcıları tarafından gönderilen her 10 mesajdan 4.4’ü ve yapılan her 10 çağrıdan 3.3’ü internet üzerinden gerçekleşiyor. Bu oranlarla Türkiye, Amerika, İngiltere, İsveç ve Danimarka gibi ülkeleri geride bırakıyor.

Kullanıcılara, “Telefonunuzu aramalar/SMS için kullanmak ya da internet hizmetleri/uygulamaları için kullanmak arasında seçim yapmak zorunda kalsaydınız, hangisini seçerdiniz?” şeklinde yöneltilen bir soruya, kullanıcıların yüzde 17’si operatör üzerinden ses/SMS servislerinden vazgeçerek sadece veri hizmetlerini kullanmayı tercih edeceğini belirtiyor. Bu sonuç, geleneksel ses ve SMS hizmetlerinin hala kullanıcıların hayatlarında önemli rol oynadığına işaret ediyor.

3G kullanıcıları daha fazla mobil veri kullanmak istiyor

Kullanıcıların yüzde 41’i hız ve çekim gücü anlamında servis iyileşecekse kullandığı veri paketini artırmayı düşünebileceğini ifade ediyor. Hali hazırda mobil veri paketine sahip olan kullanıcıların yalnızca yüzde 46’sı, paketlerinin kullanımları için yeterli olduğunu düşünüyor. Kullanıcıların yüzde 40’ı ise limitsiz mobil veri paketlerine sıcak bakıyor.

Türkiye’nin yüzde 42’si 4G için sabırsız

Türkiye’de 4G’ye olan ilgi giderek artıyor. Her 10 kullanıcıdan 4’ü, 4G teknolojisinden haberdar durumda. 4G’yi düşünmelerinin ana sebebi ise mevcut 3G teknolojisinden memnuniyetsizlik değil, daha ileri olarak algıladıkları 4G teknolojisine ilgi ve daha hızlı internet kullanma istekleri olarak karşımıza çıkıyor. Türkiye’deki akıllı telefon kullanıcılarının en az yüzde 42’si, hâlihazırda 4G abonesi olma konusunda istekli ve yüzde 35’i 4G özellikli bir akıllı telefon almak istiyor.

MARKETINGTÜRKİYE

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER