24 Nisan 2024, Çarşamba
spot_img

‘Türkiye’de sigorta penetrasyonu potansiyelin çok uzağında’

Sigortalı Toplum ve Dayanışma Platformu’nun (STSP) hazırladığı, ‘Sayılarla Sigortalı Toplum’ raporuna göre dünyada sigorta penetrasyon oranı ortalama yüzde 7.2 seviyelerinde seyrederken, bu oran Türkiye’de yüzde 2.2 seviyesinde.

Türkiye, sigorta sektörünün potansiyelinin çok uzağında… Sigortalı Toplum ve Dayanışma Platformu’nun (STSP) hazırladığı, ‘Sayılarla Sigortalı Toplum’ raporuna göre dünyada sigorta penetrasyon oranı ortalama yüzde 7.2 seviyelerinde seyrederken, bu oran Türkiye’de yüzde 2.2 seviyesinde. Raporda gençlerin de ihtiyaçları olan sigorta hizmetinden tam olarak yararlanamadığına vurgu yapıldı. Araştırmaya katılan sektör profesyonellerinin yüzde 89’u, 18 yaşın üstündeki bireylerin ihtiyaçları olan sigorta hizmetinden tam olarak yararlanamadıkları konusunda hem fikir. Bireylerin bu hizmetlerden yararlanmamasının önemli bir sebebi de bireylerin sigorta ürünleri ve türevleri hakkında yeteri kadar bilgi sahibi olmaması.

Sağlıklı bir ekonomi için sigorta şart

Sağlıklı bir ülke ekonomisi için sigorta sektörünün geliştirilmesi ve sigortalılık oranının arttırılması gerektiğine vurgu yapan STSP Kurucusu Selcen Gür, “Sigortalılık bilincinin geliştirilmesine dönük çalışmalar ile arttırılabilecek penetrasyon oranı sayesinde sigorta sektörü finansal sistemler içerisinde hak ettiği yeri alacak. Platformda; toplumda sigorta ürün ve hizmetlerine dair bilinçli bir farkındalık oluşturmak, toplumun her kesimine sigorta ürün ve hizmetleri hakkında bilgilendirecek projeler gerçekleştirmek, bu farkındalık ve bilinçlendirme çalışmalarını sosyal sorumluluk projeleriyle entegre etmek amacıyla hayata geçirdiğimiz bir platform” diye konuştu.

18 yaş üstü sigorta konusunda bilinçlendirilmeli

Sayılarla Sigortalı Toplum‘ raporuna göre sektör profesyonellerinin yüzde 89’u, 18 yaşın üstündeki bireylerin ihtiyaçları olan sigorta hizmetinden tam olarak yararlanamadıkları konusunda hem fikirler. Bireylerin bu hizmetlerden yararlanmamasının önemli bir sebebi de bireylerin sigorta ürünleri ve türevleri hakkında yeteri kadar bilgi sahibi olmaması.

Yüzde 89’luk sektör profesyonelinin içindeki yüzde 33’lük bir dilimin ise bireylerin yeni sigorta ürün ve hizmet çözümleri ile desteklenmesinin gerekliliğine vurgu yaptığını belirten Gür, “Sektör profesyonellerindeki yüzde 98’lik ortak bir kanı ise, Türkiye‘deki 18 yaş ve üstü bireylerin sigorta ürünleri ve türevleri hakkında yeterince bilgiye sahip olmadıklarını gösteriyor” dedi.

Yeni yetenekler sektöre kazandırılmalı

Çalışmaya katılan sektör profesyonellerinin yüzde 78’i sigorta sektörünün yeni nesil yetenekler kazanmak ve gençlere cazip hale getirilmesi konusunda yetersiz kaldığını düşünüyorlar. Bu durumun gençlerin sektöre olan ilgisinin azalması yönünde de endişeyi tetiklediği biliniyor. Gür, sektör profesyonellerin yüzde 62’sinin ise sigorta sektörünün yeni mezun ve genç çalışanlar için gelecek vaad eden bir sektör olduğu görüşünde birleştiklerinin altını çizdi.

Bireyler en çok trafik sigortası, kasko ve tamamlayıcı sağlık hakkında bilgiye sahip

Çalışma, sektörün en bilinen ürün ve hizmetlerini de ortaya koydu. Buna göre iş yeri yangın paketi poliçesi, makine kırılma sigortası, işveren sorumluluk sigortası, üçüncü şahıs mali mesuliyet sigortası, kar kaybı sigortası kurumlara yönelik sigorta sektörünün en bilinen ürün ve servisleri arasında yer alıyor.

Gür, “Bireylerin tercihlerinin öncelikleri arasında ise ilk üç sırayı; trafik sigortası, kasko ve tamamlayıcı sigorta alıyor. Bu durum özellikle trafik ve kasko tarafında bireyler özelinde doygun bir Pazar oluştuğunu gözler önüne seriyor. Profesyonellerin yüzde 78’i, bireylere yönelik geliştirilebilecek yeni ürün ve hizmetler olduğunu düşünüyor” dedi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER