Ünal Ünaldı: Anlaşmalı servis indirimi askıya alınmalı

0
15

YouTube üzerinden yayın yapan Sigorta Ekranı Kanalı’nın konuğu olan RS Servis Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı; canlı yayında SİGORTAMEDYA Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın sorularını yanıtladı.

Koronovirüs salgınının özel servisler üzerindeki etkilerine dikkat çeken Ünal Ünaldı; “Anlaşmalı servis indirimi uygulamasının birkaç ay durdurulması özel servisleri motive edecektir” diye konuştu.

Müşteri ile birebir temas halinde olan bir sektörde yer aldıklarını ifade eden Ünal Ünaldı; “Araç tamiri diğer birçok sektördeki gibi dijitalleşmeye açık değil ve fiziki olarak çalışmaya devam etmeliyiz. Virüs nedeniyle çalışanlarımızın, müşterilerimizin ve sigorta eksperlerinin güvenliğini sağlayarak birtakım önlemler aldık. Müşteri kabulden başlayan  2 metrelik koltuk mesafesi sınırlarının belirlenmesi ve dezenfektan solusyonlarımız ile tedbirlerimizi aldık. Araç kabul sürecinde müşterinin de taşıyıcı olma riskine karşı komple dezenfekte işlemi yapıyoruz. Kaporta ve atölye çalışanlarımıza bu şekilde aracı teslim ediyoruz ki çalışanlarımıza da virüs bulaşmış bir aracı teslim etmeyelim. Araç onarımı tamamlandıktan sonra da ozonla sterilizasyon işlemi uygulanıyor. Operasyon personelimizi de evden çalışma  sistemine geçireceğiz” dedi.

https://youtu.be/9Z4uF2FvLuY

Anlaşmalı servis indirimi uygulamasının birkaç ay durdurulması özel servisleri motive edecektir

Kaporta boya müşteri kabul için hükümetin kısa çalışma programından faydalanarak azalan iş hacmini sübvanse etmeye çalışıyoruz. Tüm özel oto servisleri maddi sıkıntıya girecek gibi görünüyor. Yüzde 70’e varan bir iş kaybı söz konusu.Bu zorlayıcı süreçte Hükümetimizden SGK indirimi sağlaması ve hatta alınmaması taleplerimiz mevcut. Sigorta şirketlerinden beklentimiz ise; TOSEF üyelerinin büyük bir kısmı sigorta şirketlerine anlaşmalı servis hizmeti uyguluyor. Anlaşmalı servis iskontosunu sigorta şirketlerine  yıllardır yüzde 15 olarak uygularız. Hem üyelerimiz hem de kendi şahsi talebim en azından birkaç ay anlaşmalı servis indirimlerinin uygulanmaması yönünde. Küçük bir katkıda olsa özel servislerimizi motive edecektir.

Geçmiş döneme ait hasar dosyaları sonuçlandırılabilir

Özel servislerin nakit akışı ile ilgili sorunlarının koronavirüs salgını ile beraber ciddi oranda arttığını ifade eden Ünaldı, “Bu süreçte işyerlerini kapatmak durumunda kalan özel servisler söz konusu ve olabildiği kadar maliyetleri azaltmaya çalışıyorlar. Azalan dosya sayısı nedeniyle, sigorta şirketlerinin bekleyen hasar dosyalarını sonuçlandırabileceği ve servislere ödeme yapabileceği düşüncesindeyim. Servislerin, nakit akışını bir şekilde sağlanması adına önemli bir adım olacaktır” dedi.

Virüs; Dijitalleşmenin önemini gözler önüne serdi

Ünaldı; ”Dijital ekspertize 3 yıl önce geçtik ve tüm tosef üyelerini bu sisteme geçirmek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.Bugün bu virüs dijitalleşmenin önemini gözler önüne serdi.Tüm tosef üyelerinde dijitalleşme bilinci vardı sadece operasyonel olarak bu sistemi anlatmak ve eğitimini vermek zaman aldı.Dijital eksper uygulaması süreçlerin daha hızlı ve aynı zamanda daha sağlıklı koşullarda olmasını sağlıyor.Bu uygulama için geç kalmış değiliz. Özel servisler, eksper ve sigorta şirketleri entegre olursa ve sigorta şirketlerinin hasar yönetim sistemi ekranlarına iş akışını adapte edebilirsek eksper maliyetleri de azalacak dosya kapanma süreleri azalacak ve bir standart gelecektir” dedi.

Yedek parça maliyetini düşürmek, onarım işçiliğini arttırmaktan geçer

Dolar ve  Euro’ daki artıştan kaynaklı boya ve yedek parça maliyetlerinin arttığını söyleyen Ünaldı,” malzeme fiyatlarındaki artış giderlerimizi arttırıyor. Bu konuda distribütörlerin yedek parça fiyat listesini yayınlamaları sektöre şeffaf bir ortam getirecektir. Sigorta şirketlerine ise maliyet yaratan unsur işçilik değil yedek parça maliyeti. Biz yedek parça değiştirmek yerine, onarım işçiliklerini arttırmaktan yanayız. Eğer değiştirmek gerekiyorsa da yerli kullanmaktan yanayız. Biz özel servisler ise tedarikçiler tarafından gelen malzemelerin uygunluğunu denetlemeliyiz. Müşteriyi de mağdur etmeden kalitesine bakmalıyız. Doğru hasar doğru şekilde ödendiği takdirde sigorta şirketlerinin zarar edeceğini düşünmüyorum” dedi.

Hepimiz aynı gemideyiz

Ünaldı; “TOSEF olarak sektörde hepimiz aynı gemide olduğumuzun bilincinde olan servisleriz. Anlaşmalı servis olarak sigorta şirketlerine çok ciddi hizmetler vermiş servisleriz. Özel servisler var oldukça hasar dosya maliyetlerini sigorta şirketlerinin doğru yönetilebileceği düşüncesindeyim.Sigorta şirketlerinden de bu anlamda  destek bekliyoruz” dedi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz