16 Nisan 2024, Salı
spot_img

“Yeni nesle eski usulde ürün satamazsınız”

Yeni neslin her türlü alışverişi, finansal işlemini online yoldan gerçekleştirdiğini ifade eden Axa Sigorta Pazarlama Direktörü Genişletilmiş İcra Kurulu Üyesi Alper Tanyer, artık yeni müşteri kitlesine eski usullerle ürün satmanın oldukça zor olduğunu belirtti.

SİGORTAMEDYA / HAYATIMIZ SİGORTALI

01-ON-KAPAK.QXD:Layout 1

Teknoloji ile gelen dijitalleşme şüphesiz ki hem şirketlerin iş ve ürün süreçlerini hem de müşterilerin hayatlarını kolaylaştıran pek çok imkanı beraberinde getiriyor. Ancak sigorta sektörünün bu konuda hala istenilen seviyede olmadığını belirten Axa Sigorta Pazarlama Direktörü Genişletilmiş İcra Kurulu Üyesi Alper Tanyer, üstelik müşterilerin de bu alanda beklentilerinin oldukça yüksek olduğunu söyledi. Müşterilerin beklentilerini en kaliteli, en doğru ve en hızlı şekilde karşılamayı başaran şirketlerin liderliği elde edeceğini ifade eden Tanyer, “Axa Sigorta olarak bu alanda yenilikçi ve müşteri odaklı yaklaşımımız doğrultusunda önemli çalışmalarımız mevcut ve bu çalışmalara yenilerini de eklemeye devam ediyoruz” dedi.

Ürünlerini dijital dağıtım kanallarına taşıyacak

Önümüzdeki dönemde ürünlerini dijital dağıtım kanallarına taşımanın öncelikler arasında yer aldığını belirten Tanyer, şöyle konuştu. “Sigorta ürünlerinin online satılmasının önünde hiçbir teknik engel yok, hatta büyük de bir potansiyel mevcut. Bugünden farklı olarak gelecekte daha esnek, kişiselleştirilebilir ürünlerin ön planda olacağını söylemek mümkün. Müşteri memnuniyet yönetimi süreçlerimizi de eKOMİ ile iş birliğimiz ile dijital kanallara taşıdık. Şeffaf müşteri geri bildirimi projemiz kapsamında bizden sağlık ve konut sigortası hizmeti almış müşterilerimizle anket yapıyor ve bize verdikleri yorumlar ile notlandırmayı üzerinde hiçbir değişiklik yapmadan, eKOMİ’nin moderasyonuyla web sitemizde yayınlıyoruz.”

“Yeni nesil sigorta şirketleriyle daha fazla iletişimde olmak istiyor”

Sektörün yeni nesle hazır olmak zorunda olduğunu belirten Tanyer, yeni müşteri kitlesine eski usullerle ürün satma hedeflerinin çok da gerçekçi olmayacağının altını çizdi. Axa Sigorta’nın bu alanda neler yapabileceği ve müşteri memnuniyetini nasıl daha ileriye taşıyabileceğini görmek için düzenli olarak araştırmalar gerçekleştirdiklerini söyleyen Tanyer, “Yeni nesil her türlü alışverişi, finansal işlemini online yapabiliyorken sigorta işlemlerini neden online olarak gerçekleştiremediğini sorguluyor. CapGemini’nin araştırma sonuçlarına göre yeni nesil sigorta şirketleriyle, özellikle de sosyal medya üzerinden, daha fazla iletişim halinde olmak istiyor. Bu noktada bu neslin sigorta deneyimlerinden yalnızca yüzde 34 oranında memnun oluşu sektörün henüz yeterince hazır olmadığının kanıtı niteliğinde” dedi.

Sosyal medya kanallarını oldukça yoğun bir şekilde kullandıklarını ifade eden Tanyer, “Yerel bazda Facebook, Twitter ve YouTube hesaplarımız üzerinden yeni ürünlerimizle ilgili bilgileri paylaşıyor, müşterilerimizin sorularına ve sorunlarına yanıt veriyoruz. Sosyal medya kanalları kadar mobil uygulamaların da önem taşıdığına inanıyoruz” diye konuştu.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER