17 Ocak 2022, Pazartesi
spot_img

Zafer Şenler Optimum’da

Yaklaşık 5 yıl önce profesyonel yöneticilik kariyerine son veren Zafer Şenler, Aralık ayı itibariyle Optimum’da Genel Müdür Yardımcısı olarak sektöre dönüş yaptı.

Uzun yıllar sektörde farklı şirketlerde hizmet verdikten sonra yaklaşık 5 yıl önce profesyonel yöneticilik kariyerine son veren Zafer Şenler; Aralık ayı itibariyle Optimum’da Genel Müdür Yardımcısı olarak sektöre dönüş yaptı.

Sigortacılığa 1990 yılında Aksigorta’da başlayan ve 1992-1994 yılları arasında inşaat sektöründe çalışan Zafer Şenler; 1995’te Aksigorta’ya dönerek, Acenteler Satış, Pazarlama, Tahsilat ve Bölge müdürlükleri yaptı. Türkiye’de BES sisteminin kuruluş döneminde Ankara Emeklilik’te (bugünkü Aegon Emeklilik) satıştan sorumlu genel müdür yardımcılığı görevinde bulundu. Daha sonra tekrar Aksigorta’ya dönüş yapıp hasar, operasyon, hukuk, rücu ve alternatif dağıtım kanallarından sorumlu genel müdür yardımcılığı yaptı.

2009 sonunda Liberty Sigorta’ya geçiş yaparak benzer sorumluluklarla genel müdür yardımcılığına devam etti. Üç dönem TSB Hasar Komitesi’nde de görev alan Şenler; eşdeğer yedek parça ve tamirhane sertifikasyonu çalışma gruplarında da bulundu.

Geçen süre içinde sektörden kopmayan Zafer Şenler, gerek TSEV bünyesinde oto sigortaları konusunda; gerekse Kanada merkezli Flow Liderlik Enstitüsü bünyesinde farklı sektörlerde örgütsel yetkinliklerin gelişimi hakkında eğitimler ve danışmanlıklar verdi.

Sektöre dönüşü hakkında düşüncelerini sorduğumuz Zafer Şenler, “Optimum, sektörün en önemli çözüm ortaklarından biri. Şirket yönetimi teveccüh gösterip böyle bir teklifle geldiğinde ortaya koyduğu vizyon beni heyecanlandırdı. Sigorta şirketi yöneticiliği yaptığım dönemlerde, bazı operasyonlar için dış kaynak kullanımı olsa verimliliğimiz ve rekabet gücümüz daha da artar, diye düşünürdüm. Gerçi, o zamanlarda da sektörün dış kaynak kullanımında bir artış vardı ama bugünkü modeller henüz yoktu. Özellikle, yedek parça tedariğindeki ‘pazar yeri’ uygulamamız, hız, tasarruf ve şeffaflık konularında büyük bir fark yaratıyor. Netice itibariyle, sigorta şirketi açısından modern hasar yönetimini iç ve dış kaynakları etkin ve verimli kullanan bir satın alma fonksiyonu olarak tanımlayabiliriz” dedi.

Hasar fabrikası

Şenler konuşmasını şöyle sürdürdü: “Biz de kendimizi bu fonksiyonu sigorta şirketleri yerine icra eden bir ‘Hasar Fabrikası’ olarak tanımlıyoruz. Sigorta şirketlerine verdiğimiz hizmetleri 4 ana başlık altında toplayabiliriz.

  1. İhbardan rücuya kadar bütün hasar süreçlerindeki hizmet ve operasyonlar için iş süreci destek hizmeti sağlamak,
  2. Dijital ortamda şeffaf bir şekilde yedek parça tedariği yaptığımız “pazar yeri” uygulaması.
  3. Modüler kullanılabilen katma değerli yazılım çözümleri,
  4. Dijital servis (anlaşmalı tamirhane) network çözümleri.

Gücümüzü bağlı olduğumuz grubun otomotiv sektöründeki 40 yılı aşan deneyim ve mali gücü ile çalışanlarımızın yüksek motivasyonundan alıyoruz. 2020 yılı bizim için kurumsal değişim ve dönüşüm yılı olacak. Sektörde dış kaynak kullanım tercihlerini etkileyerek, değişime ayak uyduran değil, değişimi sağlayan, oyun kurucu bir rol üstlenmek üzere yola devam ediyoruz.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER