27 Nisan 2024, Cumartesi
spot_img

2017’nin en büyük riski ‘marka imajının zedelenmesi’

Aon’un, Global Risk Yönetimi Anketi Raporu’na göre, 2017’de yönetilmesi gereken en büyük riskin ‘Marka İmajı ve İtibarının Zedelenmesi’ olduğu belirtildi. Aon Türkiye Ofisi’nce düzenlenen Aon Turkey Risk Summit 2017’te doğru yönetilmesi gereken 5 risk masaya yatırıldı.

SİGORTAMEDYA

Aon’un, Global Risk Yönetimi Anketi Raporu’na göre, 2017 yılında iş dünyasında yönetilmesi gereken en büyük riskin ‘Marka İmajı ve İtibarının Zedelenmesi’ olduğuna dikkat çekildi. 2017’de doğru yönetilmesi gereken İlk 10 risk arasında söz konusu riskin ardından ‘Ekonomik Yavaşlama’ ve ‘Artan Rekabet’ yer aldı. Global Risk Yönetimi Anketi Raporu’nda yer alan ilk 10 riskten 5’i, Aon Turkey Risk Summit 2017’te de masaya yatırıldı. Aon’un Türkiye ofisi tarafından, 19 Ekim 2017 Perşembe günü İstanbul Conrad Otel’de düzenlenen zirve, Türkiye’nin önde gelen iş insanlarına ve yöneticilerine ev sahipliği yaptı.

Risk yönetimine giderek daha fazla önem veriliyor

IMG_8816x
Zirvenin açılış konuşmasını yapan Aon Türkiye Eş-CEO’su Selda Oknas, hızla gelişen ve değişen dünyada risklerin türleri ve etkilerinin değiştiğini söyledi. İklim değişikliği, teknolojik gelişim, ekonomik ve politik dalgalanmaların yarattığı risklerin tüm dünyanın gündeminde olduğunu ifade eden Oknas, “Aon’un en son düzenlediği Global Risk Yönetimi Anketi’nin neticesinde şirketlerin önceliklendirdiği benzeri risklerin 10’unun 6’sı sigortalanabilir değil. Durum böyle olunca şirketler risk önleme ve azaltma çalışmalarına gitgide daha fazla önem veriyor” dedi. Oknas’ın verdiği bilgilere göre, özel veri ve teknoloji üzerine kurulu finans, telekom gibi sektörlerde siber risk yönetimi günlük bir aktivite oldu. Yenilenebilir elektrik enerjisi üreten şirketler yatırımlarını iklim verilerine göre planlıyorlar. Şirketler iş kesintisine uğramayıp sürdürülebilir olmak, artan rekabet ortamında başarılı kalabilmek ve marka değerini yükseltip koruyabilmek için risklerini artık kurumsal risk yönetimi tanımıyla bütünsel ve eş zamanlı yönetmeye yöneliyor.

Risk algısı hızla değişiyor

IMG_9003x
Aon Türkiye Eş CEO’su Ferhan Özay ise zirvede yaptığı konuşmada risk algısının gerek ülkemiz, gerekse de dünyada hızla değiştiğini vurgulayarak, “10 veya 20 sene önce ne politik, ne siber, ne de diğer risklerin bugünün iş dünyası için arz ettikleri önemi tasavvur etmek mümkün değildi” dedi. Özay, söz konusu riskler konusunda Aon olarak verdikleri hizmet konusunda şu görüşleri dile getirdi: “Türkiye’de Aon olarak yaklaşık 22 sene önce çıktığımız risk danışmanlığı yolculuğunda geldiğimiz noktada, küresel yapı ve rekabet içinde yer alan şirketleri tehdit eden hemen hemen tüm riskler için Aon’un araştırma ve tecrübeye dayalı bir fikri olduğunu ve bunun sizlerin ihtiyaçlarına cevap verme ihtimalinin çok yüksek olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Risk danışmanlığını tüm dünyada başarı ile yürüten ve her geçen gün tecrübe ve bilgisini artıran Aon’un imkânlarını, bilgi ve tecrübelerini Türkiye’de dünya ölçeğindeki meslektaşları ile aynı konularda başa baş yarışan siz profesyonellere sunuyor olmaktan son derece memnunuz.”

Aon Turkey Risk Summit 2017’te farklı sektörlerin tecrübeli ve dikkat çeken isimleri şu konularda konuştu: Artan Rekabet, Marka İmajı ve İtibarının Zedelenmesi, Küresel Politik Riskler, İş Kesintisi, 2020’ye 3 Kala Siber Risklerin Önemi ve M&A İşlemlerinde Olası Sorumluluklar.

2017’de Doğru Yönetilmesi Gereken İlk 10 Risk

  1. Marka İmajı ve İtibarının Zedelenmesi
  2. Ekonomik Yavaşlama
  3. Artan Rekabet
  4. Yasal Düzenlemelere Bağlı Riskler
  5. Siber Riskler
  6. İnovasyon Çalışmalarının Başarıya Ulaşmaması
  7. Yetenekli Çalışanı Elinde Tutamama/Yetenekli Çalışan Tarafından Tercih Edilmeme
  8. İş Kesintisi
  9. Politik Riskler / Belirsizlikler
  10. Üçüncü Şahıs Sorumlulukları

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER