26 Nisan 2024, Cuma
spot_img

Türkiye, direksiyonda bile sosyal medyadan kopamıyor

Aviva, 13 ülkede direksiyon başında telefon kullanımını araştırdı. Türkiye, trafikte en çok sosyal medyada gezinen ve paylaşım yapan Avrupa ülkesi olduHer iki Türk vatandaşından birinin araç kullanırken telefonla konuştuğu ortaya çıktı.

AvivaSA, İngiliz ortağı Aviva’nın ‘direksiyon başında telefon ve internet kullanımının trafik üzerindeki etkisi’ni ortaya koymak amacıyla, Ipsos MORI iş birliğiyle gerçekleştirdiği araştırmanın sonuçlarını paylaştı. Araştırma, Türkiye’nin yanı sıra ABD, Kanada, İngiltere, Fransa, İspanya, İtalya, İrlanda, Polonya, Çin, Hindistan, Singapur, Endonezya’da yapıldı.

Trafik kurallarına en saygılı ülke İngiltere çıktı. Her beş İngiliz sürücüden sadece birisi, hands-free kit yardımı olmadan direksiyon başında telefon kullanıyor. Araştırmanın yapıldığı tüm ülkelerde direksiyon başında hands-free kit yardımı olmadan telefonla konuşmak yasak. İngiltere bu konuda en iyi sonuca sahip olmasına rağmen, çok daha katı cezaları uygulamaya koydu. TürkiyeAvrupa ülkeleri arasında İtalya’dan (yüzde 59) sonra Polonya (yüzde 53) ile birlikte en çok ‘direksiyon başında telefonla konuşan’ ülke çıktı. En yüksek orana yüzde 76 ile Çin sahip olsa da, Türkiye yüzde 53 ile global ortalamanın üzerinde yer aldı.

Yüzde 22 ile birinciyiz!

Araştırmaya göre, Türkiye yüzde 22 ile ‘trafikte en çok sosyal medyada gezinen ve paylaşım yapan’ Avrupa ülkesi konumunda yer aldı. Avrupa’da Türkiye’nin hemen ardından yüzde 17 ile İtalya gelirken, global ortalama baz alındığında, Türkiye bu oranla ortalamanın üzerinde bulunuyor. Global olarak bakıldığında ise, yüzde 41 ile Hindistan, trafikte en çok sosyal medyada gezinen ülke olurken; İngiltere yüzde 7 ile en az orana sahip ülke konumunda.

‘Direksiyondayken mesaj yazmak’ ile ilgili verilerin de toplandığı araştırmada Türkiyeyüzde 34 ile İtalya’dan sonra (yüzde 41) ‘araç kullanırken en çok mesaj yazan’ Avrupa ülkesi oldu. Global olarak bakıldığında ise Endonezya yüzde 53 ile bu alanda en yüksek orana sahip olsa da Türkiye, ABD ile 5’inci sırayı paylaştı.

“Önlem almamız gerekiyor”

AvivaSA CEO’su Fırat Kuruca, trafik kazalarının, ülkemizde en yaygın yaşanan felaketlerden birisi olduğunu vurguladı. Kuruca, “Bu araştırmanın, alınacak önlemler konusunda önemli bir güncel kaynak olacağını düşünüyoruz. Araştırmada çıkan belki de en ilginç sonuç, trafikte en çok sosyal medyada gezinen ve paylaşım yapan Avrupa ülkesinin Türkiye olması. Ayrıca, İtalya’dan sonra, araç kullanırken mesaj yazma oranı en yüksek Avrupa ülkesiyiz. Bunlar maalesef, önlem almamız gereken üzücü sonuçlar” dedi.

“Hayat ve ferdi kaza sigortalarına mesafeli duruluyor”

Araştırma, trafik kazalarının yüksek olduğu ülkelerde, yeni trafik düzenlemelerinin zorunluluğunun yanı sıra; hayat ve ferdi kaza sigortalarının önemini de gösteriyor. Türkiye’de 2016 yılında 1 milyonun üzerinde gerçekleşen trafik kazaları sonucunda 7 bin 300 kişinin hayatını kaybettiğini ve 303 bin 812 kişinin yaralandığını hatırlatan Kuruca, şu değerlendirmelerde bulundu: “Vatandaşlarımız, kaza riskine karşı arabalarını sigortalatmalarına rağmen, kendilerini bu riske karşı güvence altına alabilecekleri hayat ve ferdi kaza sigortalarına maalesef mesafeli duruyor. Ancak bu rakamlar, vatandaşların sevdiklerini ve kendilerini koruma altına almaları gerektiğini bir kez daha vurguluyor.”

Ülkeler Araç kullanırken arama yaptığını kabul eden sürücü oranı (hands free kullanmadan) Araç kullanırken mesaj yazdığını kabul eden sürücü oranı Araç kullanırken sosyal medyada gezinen veya paylaşım yapan sürücü oranı
İngiltere 20% 13% 7%
İspanya 35% 27% 11%
Fransa 39% 26% 8%
Kanada 43% 26% 11%
İrlanda 45% 26% 15%
Singapur 46% 47% 23%
Endonezya 51% 53% 29%
Polonya 53% 18% 14%
Türkiye 53% 34% 22%
İtalya 59% 41% 17%
Hindistan 60% 43% 41%
ABD 63% 34% 22%
Çin 76% 28% 11%
Global ortalama 48% 31% 17%

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER