Kurumsal Üye Şirketler

İlgili Yazılar

11 Yorumlar

  1. 1

    Gökhan

    Sayın Can Kantar, trafik tescil işlem yetkisi noterlere değil, acentelere verilemez miydi? Acenteler TOBB çatısı altındalar, TOBB bu işe kefil olabilirdi.

    Yanıt
  2. 2

    MEHMET TARAKÇI

    GÖKHAN BEY ÇOK HAKLISINIZ SİGORTA ACENTELERİNE VERİLSE BU DAHA İYİ OLURDU

    Yanıt
  3. 3

    Sinan AYKAÇ

    Can Bey Merhabalar,
    Bana göre tek sıkıntı 15 günlük mücbir sebeple süre tanınması ve bu süreyi Sigortalıların zaman kazanmak için sonuna kadar kullanmak istemleri. Aynı zaman da bu süre içerisinde kaza olması halinde , aracın eski sahibi adına hasar dosyası açılması ve hasarsızlık oranını etkiliyor olmasıdır.
    En azından bu süresinin kısaltılması, 3 gün vs yapılması ve hasar olması durumunda yeni araç sahibinin , sürücü nün hasarsızlık sicilini etkilemesi şeklinde değiştirilmesi gerekmez mi? Saygılarımla

    Yanıt
  4. 4

    Volkan

    Can Bey’in belirttiği gibi karşı tarafın aracında 50.000 TL hasar varsa bunun tamamını zorunlu trafik sigortası karşılamaz. Sadece 36.000 TL zorunlu trafik sigortasından karşılanır maalesef.
    Geri kalan 14.000 TL’lik hasar bedeli kusurlu araç sahibi tarafından ödenir. Bu sebeple yılbaşında yapılan teminatlarda ki güncellemenin yetersiz olduğunu da açıktır.

    Yanıt
  5. 5

    MESUT CEMİL BOYNER

    TOBB Dünyada an ağır iş gören hantal yapısı ile karar mekanizmaları güçsüz. İşte sigorta acentalarının hali ahvalı ,işte sigorta eksperlerinin hali ahvali , sakın tescil işlemleri tobb’a verilmesin…Ayrıca Odalarda koltuğa bir oturan ölünceye kadar her ne hikmetse orada.. Rahmetli dostum Ali Osman Ulusoy bana bu mekanizmanın ne kadar berbat işlediği hakkında hep bilgi verir ve yakınmalarda bulunurdu..

    Yanıt
  6. 6

    AYHAN YILDIZ

    Trafik sigortası araçlara değil de sürücüye yapılsa nasıl olur??

    Adı sorumluluk olan bir poliçede sorumluluğu, ödülü ve cezayı günahsız araçlara bindirmek yerine, gerçekte sorumlu kişiyi saklandığı yerden çıkarıp, “sürücüye sigorta”yı gündemine alacak olursa, “çok sayıda” sorunu kökten halledebilir hazine. 2012’den beri her fırsatta söylüyorum. Gazetenizde de bir çok haberin yorumunda paylaştım Can bey.
    Bu konuyla ilgili projemi 2013’te 1. sigorta ve aktüerya kongresinde de sunmuştum. detay için: facebook: ehliyete trafik twitter: @trafiksigortas

    Yanıt
  7. 7

    Dinçer

    Can Bey 1 Şubat 2018 tarihinde noterler tarafından verilmeye başlanmış olan sistemde eskiden var olmayan ancak şimdi satışı yapılan aracın mutlaka sigortalı olması gerekiyor. Geçmişte 1 yıl sigortası olmayan aracın satışı mümkünken şimdi mümkün değil. Yani satışa konu aracın sigortası olmak zorunda.
    Yine 1 Şubat öncesinde noterden alınan belge ile kişi sigortasını 30 gün içerisinde yaptıramadığında plaka değişikliği ölüyordu. Şimdi yeni plakasını takıyor yola çıkıyor.
    Yine 1 Şubat öncesinde trafik sigortası satın alınan araç için 30 gün içinde kesilmezse vatandaş Ruhsat çıkarmadan sigortasız yıllarca araç kullanıyordu bunu her kes biliyor. Şimdi 15 gün içinde poliçesini kesmezse noterden aldığı tescil belgesi geçersiz olacak. Herkes ilk yıl sigortasını mecbur yaptıracak demektir. Yazınızı tekrar gözden geçirmenizi, yanlış bir anlaşıma düşmemenizi rica ederim. Saygılarımla

    Yanıt
  8. 8

    BÜLENT TÜMER

    İŞİN BU KISMINI DÜŞÜNMENİZE GEREK YOK EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İSTERSE ZATEN OLMAYANLARI ELEKTRONİK ORTAMDA TESPİT EDER VE CEZAYI KESER .

    Yanıt
  9. 9

    Gökhan

    Dinçer Bey’in yazısı üzerine 31 Ocak 2018 tarihli “araçların satış, devir ve tescil hizmetlerinin yürütülmesi hakkında yönetmeliği” okudum.

    Yönetmeliğin 18-1. maddesinde …. zorunlu mali sorumluluk sigortasının bulunduğunun tespit edilmesi halinde noterler tarafından yapılır. diye belirtilmektedir.

    Uygulamayı bilemiyorum ama bu maddeye göre noterlerin sigortanın olup olmadığını kontrol etmeleri gerektiğini anlıyorum.

    Dolayısı ile biraz daha detaylı bir haber bekliyorum. Acaba birkaç farklı notere gidip bir röportaj yapılamaz mı? Veya uygulama hakkında daha detaylı bilgi alınamaz mı?

    Son olarak, yine de tescil işlemleri acentelere verilseydi daha iyi olurdu diye düşünüyorum. Hem acentelere ek bir gelir olurdu hem de noterlerin yoğunluğu azalırdı.

    Yanıt
  10. 10

    Yusuf

    Mrb iyi geceler. Ben ikinci el motosiklet aldım noterde ruhsatımı da verdiler. Ayrıca hemen gidip zorunlu trafik sigortasını da yaptım. Şimdi benim trafik tescile gitmem gerekiyor mu?yoksa bu şekilde trafiğe çıkabilir miyim?
    Yeni sistem hakkında hiç bir fikrim yok…
    Aydınlatırsanız çok sevinirim saygılar

    Yanıt
  11. 11

    Fehmi çandar tahirgil

    Ben 2 yıldır zorunlu trafik sigortası yaptırmadım.Simdi yaptırmak istiyorum.Acaba sigorta acentesi yapar mi.ne gibi ceza veya müeyyide ile karşılaşırım.yoksa sigortasız kullanmaya devam mi etsem.ne onerirsin

    Yanıt

Bir Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

SIGORTAMEDYA Yayıncılık A.Ş. - Copyright © 2015 Sigortamedya Yayın Grubu. | Powered by
İnternet portalımızda yer alan tüm haber metini, resim ve benzeri içeriğin hakları Sigortamedya Yayıncılık A.Ş.'ye aittir. Hiçbir şekilde basılı ya da elektronik bir ortamda, kaynak gösterilse bile izin alınmadan kullanılamaz.