2020 Gazete Sigorta ve Sigorta Ekranı’nın yılı oldu

0
112

Genel Yayın Yönetmenimiz Can Kantar, Hayatımız Sigortalı Dergisi’nin Ocak ayı sayısında “bizden” bahsederek, SigortaMedya Grubu’nun 2020 yılındaki atılımlarını kaleme aldı.

SigortaMedya 11 yılı aşkın süredir sigorta sektörünün önemli bir iş ortağı oldu. Sektörün sorun yaşadığı iletişim konusunda birçok açılıma birlikte imza attık. Sektör endüstrisinin temsilcilerinin desteği olmasa bunu gerçekleştiremezdik. Medya alanında belki ilk dergi değiliz ama mantalite açısından yenilikçilik anlamında hep ilkleri hayata geçiren bir yayın kuruluşu olduk. Son yıllarda sektör hep dijitalden bahsediyor. SigortaMedya olarak bundan 10 yıl öncesinde bile dergilerini dijital olarak yayınlamış ve internetin kısıtlı imkânları ile canlı yayınlar yapan bir medya grubuyduk. Mailing yoluyla ilk e-gazeteyi TÜSAF projesi ile bundan 10 yıl önce hayata geçirmenin ve Hayatımız Sigortalı Dergisi’nin de 10’uncu yaşını kutlamanın mutluluğunu yaşıyoruz.

Bu ilkleri gerçekleştirdikten sonra sektöre hizmet eden diğer medya kuruluşları da bizim yaptıklarımızı gecikmeyle de olsa taklit etmeye başladılar. Tabii ki iyi olan bir şey varsa takip edilecektir. Bizim sektör medyasını nereden nereye getirdiğimizi birkaç örnekle sizinle paylaşmak istiyorum. Dergilerde ilan vermeyenlerin haberleri çıkmazdı. Şimdi çıkıyor mu? Evet… Bir iki dergi dirense de hâlâ dergiyi, “400-500 TL’ye abone yapayım öyle okunsun” mantığı ile dijitale taşımayanlar var. Hayatımız Sigortalı ve Şemsiye dergileri 2010 yılından bu yana herkese açık dijital platformlarda yayınlanıyor. Her iki dergi de aylık 25-30 binlere ulaşan okunma sayılarına erişti.

Sektörün penceresi

SigortaMedya bir yandan ilk kez tüketiciye ulaşan haberlerin yayınlandığı dergileri hayata geçirerek “Sektörün Penceresi” sloganını hayata geçirmişken, diğer yandan da “Medya şirketlerine yön veren medya kuruluşu” olma özelliğine kavuştu. Her sene yeni bir şey yaparak kendimizi diri tuttuk. Taklit edilmek, ilham kaynağı olmak çok güzel. Bir sıkıntı yok. Biz işin bu tarafına rekabet getirdik. Ve gördük ki kimse bizim hızımıza ayak uyduramadı ve diğerleri ile aramızda fark her geçen gün açılmaya devam ediyor.

Gazete Sigorta rekora koşuyor

Yılbaşında Gazete Sigorta projemizi hayata geçirdik. Bu geçen süreçte de yıl içinde 280 nüsha gazete hazırladık. Önümüzdeki sene sonunda en çok sayı olarak çıkan sigorta yayını olma unvanını da kazanmış olacağız. Gazete Sigorta sektörün yakından takip ettiği Türkiye’nin ilk ve tek günlük sigorta yayını oldu. Bununla ilgili daha birçok projemiz onun üzerinden yürüyecek. Bizi izlemeye devam edin. Gazete Sigorta öyle sadece bültenlerin yayınlandığı bir gazeteden ziyade ‘özel haber’lerin olduğunu söylemeliyim. Çünkü görüyorum ki bu işe soyunanların hemen hemen hepsi “Bülten” endeksli. Bülten varsa haber var. Bülten yoksa haber yok!

Sigorta Ekranı fark yarattı

YouTube üzerinden bir kanal açmak aslında 2019 yılında gündemimizdeydi. Ancak 2020 yılının başlarında bu işe başlamaya karar verdik. Yatırım yaptık, stüdyo kurduk. Birçok projemizi buradan hayata geçirecektik. Fakat tam kurulumumuzu tamamlandıktan sonra pandemi ile karşı karşıya kaldık. Tabii ki bütün planlarımız bozuldu. Fakat biz bu aşamadan sonra planladıklarımızın dışında bir misyon üstlenmeye karar verdik. O günden bu güne kadar 200’ün üzerinde yayın gerçekleştirdik. Sektörün tam da göbeğinde en çok izlenen ve takip edilen bir mecra oldu. Sektör şirketlerinin birbirlerinden haber almasını sağladık.

Ve en değerli şey olan “içerik oluşturma” konusunda bizi çok ilerilere taşıdı. Gazeteci olarak haber kaynaklarımız ile karşı karşıya gelemezken, Sigorta Ekranı sayesinde iletişim kurup yayınlarımıza içerik sağladık. Ve bununla beraber sektörde büyük bir fark yarattık. Şimdi bunun da benzerlerinin yapılmaya çalışıldığını görüyorum. Ama bunu yaparken aradaki farkın kapanamaz seviyeye geldiğini söylemeden geçemeyeceğim.

Her yazımda söylüyorum, bu takipçi, abone, beğenme, okunma gibi istatistik konularda antin-kuntin işlere başvuranları görüyorum. ‘Yapmayın’ diye yazılar yazıyorum. “Sektör yöneticilerini salak zannetmeyin, sektör yöneticileri Cin’dir” diyerek doğru yola davet ediyorum. Çünkü biz bu farkı yaratmak için çok çalışıyoruz, tüm SigortaMedya ekibinin alın teri ve büyük çabası var. Bunu hiç kimseye yedirtmem. Elimde bunlarla ilgili görsel dokümanlar var. Baktım devam ediliyor. Bunları yayınlarım, kimsenin yüzüne bakamaz duruma düşerler. Rekabet elbet olacak, ama bu yanlış yollara sapılarak olmamalı.

Tüm SigortaMedya yayınlarını takip eden dostlarımın Yeni Yılını kutlarım. 2021 senesi 2020’yi aratmasın yeter. Sağlıkla, mutlulukla bol kazançlar dilerim herkese.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz