27 Nisan 2024, Cumartesi
spot_img

Asansör kazalarının faturasını zorunlu sigorta ödeyecek

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın yeni yönetmeliğine göre asansörde meydana gelebilecek kazalara karşı asansör kaza sigortası zorunlu hale geldi. Böylece, asansördeki kişilerin başına gelebilecek bedensel zararlar teminat altına alınacak.

HAYATIMIZ SİGORTALI

Asansörler, günlük yaşamda oldukça sık kullandığımız araçların başında geliyor. Asansörleri gerek yaşadığımız evimizde gerekse çalıştığımız kurumlarda günde defalarca kullanıyoruz. Ülkemizde yaşanan asansör kazası haberlerini de çok sık duyar olduk. Hayatımızı kolaylaştıran araçlar arasında olan asansörler ne kadar güvenli, bakımları periyodik olarak yapılıyor mu, başımıza asansörden kaynaklı bir problem gelirse neler yapabiliriz? Bu soru ve kaygılarınızı sigorta şirketleri ‘Asansör Kazalarına Karşı Sorumluluk Sigortası’ ile gideriyor. Fakat şimdiye kadar bu ürün apartman yöneticileri için zorunlu değildi. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın yeni yönetmeliğine göre ise asansörde meydana gelebilecek kazalara karşı asansör kaza sigortası zorunlu hale geldi.

Bina yöneticilerinin sorumlulukları

Yönetmeliğe göre; asansörlü binada yönetici olan kişiler asansörün bakımını yaptırmak ve bakım ücretini ödemekle yükümlü hale getirildi. Yönetmelikte binalarda engellilerin kullanabileceği asansörün sürekli aktif halde tutulması zorunluğu da yer aldı. Yönetici, asansörde sorun tespit ettiğinde asansörün kullanılmasını engelleyecek ve güvenlik tedbirlerini almakla yükümlü olacak.

Asansöre zorunlu sigorta yürürlüğe girdi

Servislere de yükümlülük var

Yönetmelikte yetkili servisler de unutulmadı. Buna göre yetkili servisler, bakımdan kaynaklandığı ispat edilen zararları karşılamak için mesleki ve mali sorumluluk sigortası yaptıracak. Söz konusu sigortanın poliçe tutarının 500 adet asansör bakımına kadar 100 bin lira, 500 ile bin asansör bakımına kadar 250 bin lira, binden fazla asansör bakımında ise 500 bin lira olacak. Asansörü monte eden firmaya ise yeni bir zorunluluk daha geldi. Buna göre firma, asansör tescili için başvururken kapasite raporu da verecek. Bu belge, Sanayi sicil belgesi, garanti belgesi, TSE hizmet yeterlilik belgesi, uygunluk raporu, AB uygunluk beyanı gibi belgelerle birlikte asansör tescili başvurusunda istenecek. Kapasite raporu, üretim yapan bütün kuruluşların üretim gücünü gösteriyor. Bakım esnasında, bakım ve onarım işlerinden kaynaklı nedenlerle gerek teknik bakım ve onarım personelinin gerekse bakımla ilgisi bulunmayan kişi/kişilerin yaralanmasına veya ölümüne neden olabilecek ihmallere dair sorumluluk, bina sorumlusunun bakım sözleşmesi imzaladığı asansör monte eden veya onun yetkili servise ait olacak.

Hasar oranını minimuma indirecek

Gün geçtikçe ihmal edilen periyodik kontroller sonucunda artan asansör kazalarına karşı zorunlu sigorta uygulamasının asansör kazalarını azaltabileceğini söyleyen SD Grup Sigorta Kurucusu Deniz Şahin, “Zorunlu asansör sigortasının sadece bina sahiplerini kapsam altına almayıp servislere de yükümlülük getirmesi burada yaşanılacak hasar oranını minimuma indirecektir. En önemlisi yaşanacak kazalara ve insanların bedensel zararlarına karşı bina sahipleri ya da apartman yöneticileri tarafından zorunlu olarak sigorta yaptırılacak. Asansörlerin bakım ve denetimlerinin düzenli olarak yapılması ile asansör kazaları ve yanlış etiketleme gibi birçok sorun ortadan kalkacak. Bu zorunlulukla beraber tamir, bakım, onarım gibi iyileştirme işi yapan insanların da kazancı artacak. Bu durum tüketici tarafından da olumlu karşılanacaktır” dedi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER