26 Nisan 2024, Cuma
spot_img

Dr. E. Baturalp Pamukçu: “KOBİ’ler kârlılığımızı artırdı”

baturralp konukcu 2Hayat dışı şirketler arasında ilk 4 ayda üretimlerinin yüzde 84 oranında arttığını açıklayan Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, KOBİ’lerin bu büyümede büyük payı olduğunu ve kârlılığa olumlu etki yaptığını söyledi.

Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, 2014 yılının kendileri için çok iyi başladığını söyledi. İlk dört ay sonuçlarına bakıldığında hedeflerinin oldukça üstünde sonuçlar elde ettiklerini ifade eden Pamukçu, “2013 senesinde olduğu gibi bu sene de özellikle oto dışı branşlarda büyüme isteğimizi ilk dört ayın sonunda rakamlarımıza başarılı bir şekilde yansıttık. Şirketimizin, toplam prim üretim rakamlarında, 2014 yılının ilk dört ayı ile 2013 yılının aynı dönemini karşılaştırdığımızda reel olarak yüzde 84 büyüdüğünü gözlemliyoruz. Şirketimiz, yılın ilk dört ayı sonunda hayat dışı şirketleri arasında en yüksek büyümeyi gösteren şirket oldu. Teknik kârlılığımız ise, 2014 yılı ilk dört ayı sonunda kazanılmış net prime göre yüzde 11.5 olarak hedefimizin üzerinde gerçekleşti” dedi.

2014 yılının ilk dört ayı sonunda elde ettikleri sonuçların, 2013 yılının ikinci yarısından itibaren oluşturdukları stratejiyi başarıyla yansıttığını kaydeden Pamukçu, Türk Nippon Sigorta’nın, 2014 yılının ilk dört ayı sonunda da iş dağılımını oto dışı branşlar lehine çevirdiğini belirtti. Portföylerinin yüzde 60 oto dışı, yüzde 40 ise oto branşlarından oluştuğu bilgisini veren Pamukçu, 2014 yılı sonunda hedeflerinin, ilk dört ay sonunda elde ettiğimiz büyüme oranını koruyarak prim üretim dağılımında oto dışı branşların payını ve kârlılığı daha da artırmak olduğunu dile getirdi.

baturalp konukcu“KOBİ sigortalarında büyüdük”
Türk Nippon Sigorta’nın, şirkete ve paralelinde satış kanallarına gelir getirecek her branşta, özellikle de oto dışı branşlarda agresif bir oyuncu olma hedefini etkin olarak uyguladığını aktaran Pamukçu, “2014 yılında, ürün yapılarını tekrar gözden geçirdiğimiz bireysel ve orta ölçekli iş segmentine ağırlık veriyoruz. Bu yılın ilk dört ayında şirketimiz, etkin olarak üretim yaptığımız bireysel sigortaların yanı sıra özellikle KOBİ’lerin yangın, sorumluluk, nakliyat ve inşaat sigortalarında ağırlıklı olarak büyüdü ve bu büyümesini kârlılığa olumlu olarak yansıttı” şeklinde konuştu.

“Türk Nippon Sigorta olarak tekrar faaliyete geçtiğimiz 2009 yılından itibaren bakış açımız her açıdan uzun soluklu oldu ve öyle olmaya da devam edecek. Sermayedarımız da tüm değerlendirmeleri bu çerçevede ele alıyor. Sermayedarımızın Türkiye’de yatırım yapma isteği her zaman aynı yapıda devam ediyor” diyen Pamukçu, şirket olarak genel anlamda organik büyümeyi hedeflediklerini, ama avantajlı olacak ve şirkete ivme kazandıracak bir inorganik büyüme fırsatı olursa bunu da değerlendirebileceklerine değindi.

“Sektöre yabancı ilgisi her zaman olacak”
Türk sigorta sektöründen de bahseden Pamukçu, “Ülkemizin makro ekonomik göstergelerinin uzun dönemde olumlu olması ve Türk sigorta sektörünün GSYİH büyüme oranlarının üzerinde gerçekleşen büyümesiyle sigorta penetrasyonunun çok düşük olması yabancı yatırımcı ilgisinin her zaman olacağını gösteren en önemli parametreler. Türk sigorta sektörünün çok dinamik bir sektör olmasının yanında son on yılda göstermiş olduğu büyüme oranları olumlu bir gösterge olarak analiz edilebilir. Yabancı ilgisinin devam etmesi için, ülkenin makroekonomik göstergelerinin olumlu olmasının da önemli bir etkisi olacağını eklememiz gerekiyor” dedi.

Sektörün son dönemlere kadar çoğunlukla üretim hacmine ve fiyata yönelik olarak hizmet verdiğini söyleyen Pamukçu, sözlerine şöyle devam etti: “Genellikle üretim yapma isteğinin devamlı ön planda olması riskin seçimini, değerlendirmesini ve fiyatlandırmasını ikinci planda bıraktı ve bu gelişimde genellikle teknik zarara yol açan bir unsur oldu. Bu süreci Türk sigorta sektörünün eksi bir unsuru olarak ele alabiliriz. Bu yapı son yıllarda değişmeye başladı ve sektörde her branşta olmasa bile bazı branşlarda teknik kârlılığa ve hizmete yönelik fiyatlandırma yapıldığı görülmeye başlandı.”

“2014’te sektörde reel büyüme zor”
Sektörün, 2013 yılında olumlu bir eğilim göstermeye başladığına dikkat çeken Pamukçu, “Bu gelişmenin ekonomiye ve sektörün iç dinamiklerine bağlı olarak 2014 yılı için de azalarak da olsa süreceğine inanıyorum. 2014 yılı sektör için 2013 gibi iyi bir yıl olmasa bile, 2012 yılı gibi de kötü bir yıl olmaz. Yeni araç ve ev satışlarındaki belirgin düşüşler Türk sigorta sektörünün de üretim dengesini 2014 yılının ilk dört ayında olumsuz etkiledi, hayat dışı branşlar toplamında çok düşük bir reel büyüme gerçekleşti. 2014 sonunda da nominal büyümenin bu yapıda devam edeceğini, reel büyümenin olmayacağını veya çok düşük gerçekleşeceğini düşünüyorum” diye konuştu.

baturralp konukcu 1Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, şirket olarak; 2013 yılında birlikte çalıştıkları BankPozitif’e ek olarak, 2014 yılında, geçen sene sonunda anlaşma yaptıkları Anadolubank ile banka sigortacılığı yapısı içinde çalışmaya başladıklarını söyledi. Bu yıl başındaysa yeni bir anlaşmayla Aktif Bank ile çalışmaya başlayacakları bilgisini veren Pamukçu, “Bu yapıda ürün altyapısı ve sistem çalışmaları devam ediyor. Bu bankalara ek olarak bir başka bankayla da görüşmelerimiz devam ediyor. Bu işbirliğinin de olumlu olarak sonuçlanacağını düşünüyorum” dedi.

“Riskin seçimi önem kazandı”
Türk sigorta sektöründe 2013 yılından itibaren üretim yapma isteğine paralel riskin seçimini, değerlendirmesini ve fiyatlandırmasını da ön plana alan davranış şekli oluşmaya başladığını söyleyen Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, şu şekilde devam etti: “Sektörün, bu trendi devam ettirmesi ve temel olarak kârlılığa geçmesi için her branş ve üründe piyasa gerçeklerinin yanında aktüeryal çalışmalara daha fazla önem vermesi, riskin değerlendirmesi ve fiyatlandırmasını yaparken bütün parametreleri daha dikkatli oluşturması gerekiyor. Bu düşünce yapısını da şirketlerin kısa bir zaman dilimi için değil, temelli olarak iş yapış biçimlerine eklemeleri gerekiyor. Sürdürebilir bir kârlılık ancak bu düşünce yapısının bütün şirketler tarafından benimsenmesi durumunda hayata geçirilebilir.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER