1 Temmuz 2022, Cuma
spot_img

Earnıx, Dünya Finans ve Sigorta Sektörünü Londra’da buluşturdu

Taylan MatkapKüresel finans kuruluşlarının strateji danışmanı Brett King ve uluslararası finans ve sigorta sektörünün deneyimli isimleri, 22-23 Ekim tarihlerinde İngiltere’nin başkenti Londra’da gerçekleştirilen Earnix Fiyatlandırma ve İnovasyon Zirvesi’nde bir araya geldi.

Zirveye dünyanın birçok ülkesinden (Belçika, Kanada, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Fransa, Almanya, Yunanistan, Macaristan, İtalya, Kore, Hollanda, Norveç, Polonya, Rusya Federasyonu, Güney Afrika, İspanya, İsviçre, Türkiye, Birleşik Krallık) sigorta şirketi üst yöneticileri katıldı. Bu yıl üçüncüsü yapılan zirvede, müşteri davranışları, fiyatlandırma, portföy optimizasyonu, müşteri karlılık modelleri, kredi optimizasyonu, mobil inovasyon ve yeni teknolojiler konularında dünyanın önde gelen sigorta ve finans şirketlerinden üst düzey yöneticiler deneyimlerini paylaştı.

Zirvede bankacılık ve sigortacılık alanlarında gelecekte yaşanması beklenen hızlı değişim ve müşteri beklentileri üzerine sunumlar yapıldı. Özellikle mobil teknolojiler konusunda yeni strateji ve yaklaşımlar masaya yatırıldı. Yapılan sunumlarda, davranışsal ekonominin tüm sektörlerde olduğu gibi bankacılık ve sigortacılıkta da kuralları değiştirdiğine dikkat çekildi.

Brett King, konuşmasında artık tüketicilerin bakış açısının çok değiştiğini ve mobil uygulamalar yardımı ile çözümler beklediğini ifade etti.

Zirveye konuşmacı olarak katılan Aktüerler Derneği Genel Sekreteri ve Anadolu Sigorta’nın Sorumlu Aktüeri Taylan Matkap, önemli kısmını zorunlu trafik sigortalarında fiyatlandırma ve portföy optimizasyonuna ayırdığı konuşmasında, Türkiye’deki uygulamaları ve profesyonel deneyimlerini katılımcılarla paylaştı, Türk Sigortacılığının, Zorunlu Trafik Sigortalarında kaostan düzene geçişi kalıcı hale getirecek yepyeni uygulamalara hazırlandığını belirtti.

Şirket olarak Anadolu Sigorta’nın da bu yönde güçlü adımlar attığını ekleyen Matkap;
“Son 5 yılda özellikle kasko ve trafik sigortalarında fiyatlama konusunda “Müşteri yaşam boyu değeri” odaklı bir stratejiyi ortaya koymayı başardık ve buna ek olarak şirketimizde etkin bir hasar yönetimi fonksiyonu da kurduk. Anadolu Sigorta olarak her zaman, adımlarımızı aktüeryal hesaplara ve bilimsel verilere dayanarak atmaya gayret ettik. Bunun aksini yapmış olsaydık, sektörde şu anki pozisyonumuzu korumamız mümkün olamazdı” dedi.
Matkap, son olarak Anadolu Sigorta’nın fiyat optimizasyonu uygulamaları ile sektöründe ayrıştığını ve farklılık yarattığını vurguladı.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER