19 Nisan 2024, Cuma
spot_img

Emre Buğday: Siber sigortaları daha kullanışlı hale getireceğiz

Siber sigortalar ve cüzdan koruma sigortası gibi ürünleri tüketiciler için daha kullanışlı hale getireceklerini belirten Chubb Türkiye Ülke Başkanı Emre Buğday, bireylerin ihtiyaçlarına yönelik hibrid ve birleştirilmiş ürünler üzerinde de çalıştıklarını söylüyor.

HAYATIMIZ SİGORTALI

Yeni yılla birlikte sigorta şirketleri bir yandan kur artışı ve ekonomik şartlardan kaynaklanan hasarlardaki artışla mücadele etmeye çalışırken diğer yandan da tüketicilere yeni ürünler sunmak için çalışıyor. Bireylere yeni ürün sunma hazırlığındaki şirketlerden birisi de Chubb Türkiye. Geçen ay Chubb Türkiye Ülke Başkanı Emre Buğday ve Genel Müdür Yardımcısı Zeynep Özek’le bir öğle yemeğinde bir araya geldik. Sohbetimizde şirketin yeni ürünlerini de konuştuk. Buğday, özellikle ‘siber sigortalar’ ve ‘cüzdan koruma sigortası’ gibi ürünleri tüketiciler için daha kullanışlı hale getireceklerini belirtiyor. Bireylerin ihtiyaçlarına yönelik ‘hibrid ve birleştirilmiş’ ürünler üzerinde çalıştıklarını ifade eden Buğday, finansal sigortalar ve yönetici sorumluluk sigortaları konusunda da iddialı olduklarını vurguluyor.

Diş sağlık’tan 2019’da umutlu

Chubb Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Zeynep Özek

Sohbetimiz sırasında Chubb Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Zeynep Özek’ten de şirketin Türk sigorta sektöründe bir ilke imza atarak, 2017’de sunduğu ‘diş sağlık sigortası’ ile ilgili bilgiler aldık. Özek, geçen yıl biraz da Türkiye ekonomisinde yaşanan sorunlar nedeniyle ürün satışlarının beklentilerinin altında kaldığını söylüyor. Bununla birlikte bu yıldan umutlu olduklarını ifade eden Özek, özellikle gruplara yönelik satışların artmasını beklediklerini kaydediyor. Özek’in verdiği bilgilere göre, diş sağlık sigortasının, 3 bin ve 5 bin TL olmak üzere iki ayrı teminatı bulunuyor. 5 bin TL teminatlı ürünü, bireyler yılda 460 TL ödeyerek satın alabiliyor. Aynı sağlık sigortasında olduğu gibi diş sağlık sigortasında da 3 ay ve 12 ay gibi iki tane bekleme süresi var.

Dağıtım kanalları çeşitleniyor

Buğday’dan öğrendiğimize göre Chubb Türkiye, ürünleri sigortalılarla buluşturmak için bu yıl dağıtım kanallarını da çeşitlendirecek. Broker ağırlıklı yapı sürmekle birlikte çalıştıkları acente ve banka sayısını da artıracak. Hali hazırda pek çok acente ile çalışan şirket, 2019’da buna yenilerini eklemeyi planlıyor. Keza, bankalarla da çalışan şirket, başka bankalar ile anlaşmak üzere. Chubb Türkiye’nin uluslararası ilişkilerinden bahseden Buğday, geçen yılın ağustos ayı itibarıyla Dubai ve Bahreyn operasyonlarının da Türkiye’ye bağlandığını söylüyor. Sohbetimiz sırasında sigorta şirketlerinin de sigortalılara hasar ödemek için var olduğunu belirten Buğday, “Hasar olmalı. Bireylere umut satmıyoruz; ürün satıyoruz” diyor.

2018’de 250.6 milyon TL prim üretti

Türkiye’de hayat dışı sektörde faaliyet gösteren Chubb Türkiye, Chubb’ın yurtdışında da uzmanı olduğu, ‘sabit kıymet’, ‘yangın’, ‘sorumluluk’, ‘nakliyat’, ‘siber riskler’, ‘finansal sigortalar’, ‘ferdi kaza’ gibi branşlarda iddialı. Bunlar arasında da özellikle sabit kıymet sigortalarına ayrı bir yer açmak gerekiyor. Şirket, her türlü altyapı, üst yapı, otoyol, köprü, baraj vb. sigortalanmasında aktif bir rol üstleniyor. Chubb Türkiye, Türkiye Sigorta Birliği’nin verilerine göre 2018’de bir önceki yıla göre yüzde 59.3 artışla 250.6 milyon TL prim üretimi gerçekleştirdi.

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER