17 Ocak 2021, Pazar

MEMNUN SİGORTALI: Sigorta beni iflastan kurtardı

Aygür Ayakkabı CEO’su Taner Yılmaz, 2008’deki selde ve 2019 Ocak ayındaki yangında meydana gelen zararı sigorta şirketi karşılamasaydı çoktan iflas etmiş olacağını söylüyor. Yılmaz, sigorta işlemlerini yürütmede acentenin önemine de vurgu yapıyor.

SİGORTAMEDYA

Memnun Sigortalı köşemizin bu ayki konuğu Aygür Ayakkabı CEO’su Taner Yılmaz… Yaklaşık 25 yıldır ayakkabı sektöründe olduğunu vurgulayan Yılmaz, sigorta sayesinde iflas etmekten kurtulduğunu söylüyor.

memnun sigortalı

Şimdiye kadar iki üzücü olay yaşadığını belirten Yılmaz, “İşyerimi en başından beri sigortalıyorum ama 2008 yılında başımdan tazminat alma anlamında ilk olay gerçekleşti. 2008’de İstanbul’da bir sel felaketi yaşanmıştı. Benim o zamanki fabrikam Küçükköy- Ekimsuyu Caddesi’ndeydi. Fabrikamı su bastı. Arkadan dereyatağından dehşet bir su gelerek kapıları pattlattı. Bizim fabrikayı komple su basmış oldu. O zamanki sigorta şirketim Batı Sigortaydı. Şirket bize parayı ödedi ve ticaret hayatıma devam etmemi sağladı” diyor.

‘Sigortanın değerini anladım’

“Eğer benim o gün o sel felaketi sırasında sigortam olmasaydı, şu an ticaret yapamazdım” diyen Yılmaz, “O gün ben sigortanın ne kadar değerli olduğunu anladım. İşyeriyangın poliçesi içinde sel teminatı da var. O zamanlar İtalya’dan getirdiğimiz makineler vardı. 2 katlı fabrikamın tamamı su doldu. İçindeki makineler zarar gördü. O zamana kadar sigortayı hep yaptırıyorduk. Böylece değerini de anlamış olduk ve yaptırmaya devam ediyoruz” şeklinde konuştu.

HDI Sigorta 1.5 milyon TL ödedi

Yılmaz, ikinci üzücü olayı ise şöyle anlattı: “Fabrikamızda 2019 Ocak ayında yangın çıktı. Malzeme depomuzdan kaynaklandı. Hemen müdahele ettik, söndürdük. Işyeriyangın poliçesini kullandık yine. Bu son olan olayda şirketimiz HDI Sigorta idi. Acentemiz Tema Sigorta sahibi Cengiz Korkut bize çok yardımcı oldu. Malzemelerimiz zarar görmüştü. Cengiz beyle çalışmaya başladıktan 1 ay sonra bu yangın olayı gerçekleşmişti. HDI Sigorta’dan 1.5 milyon TL gibi bir tazminat aldık. Her iki hasarda da tazminatımı almam sigortanın ne kadar önemli olduğunu gösteriyor. Sigorta beni iflastan kurtardı diyebilirim. Sigortam olmasaydı bugün hala ticarete devam edemezdim.”

‘Sigortasız asla durmaz’

Tema Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Korkut, Aygür Ayakkabı CEO’su Taner Yılmaz’ı eksper Avni Özken sayesinde tanıdığını söyledi. Korkut, “Taner’in fabrikası Küçükköydeydi. Gittim baktım fabrikaya. ‘Ben fabrikayı taşıyacağım’ dedi Taner. Daha sonra fabrikayı İkitelli’ye taşıdı. Şu anki fabrikası 6 bin metrekarelik bir yer. Bir yandan üretim devam ediyor, bir yandan taşınıyor. ‘Ne güvenlik önlemi gerekiyorsa hepsini alalım’ dedi. Ben de HDI Sigorta vasıtasıyla riziko teftiş uzmanını buraya görevlendirdim. O da geldi bütün detaylara baktı. Sonra bir şey gördük. Duman detektörleri tavanlara koyulmamış. Yapanlar yanlış koymuş detektörleri. Sonra sorun halledildi. Poliçeyi yaptık. 1 ay 3 gün sonra da bir çalışanının gizlice sigara içmesiyle yangın olayı gerçekleşti. Taner Yılmaz, sigortasız asla durmaz” dedi.

Sigortalılarını hiçbir zaman yabancı gibi görmediğini belirten Korkut, şunları söyledi: “Biz aynı terzi gibiyiz. Güvenlik elbisesi giydiririz. Eksik sigorta yapılmamasına çok dikkat ederiz. Aracı kurum olarak bizler için eksik sigorta yapılmaması ve ihtiyaca göre poliçe yapılması çok önemlidir. HDI Sigorta bu yangında 1.5 milyon TL gibi bir tazminat ödedi. HDI, hasarının arkasında duran bir firma. Genel Müdür Ceyhan Hancıoğlu hasarının arkasında durur her zaman. 40 gün içinde olayı hallettik ve ödemeyi yaptık bu son yangın olayında. Eksperimiz de Kamuran Karşanbaş idi. Konusunda uzman bir eksper. Eksperlik firmasının da adı Mareks. Yangın konusunda işini çok iyi bilir. Çok iyi bir çalışma yürüttü.”

En önemli unsur acente

Sigorta sürecinde en önemli unusurun acente olduğunu belirten Taner Yılmaz, “Bankadan bence asla sigorta alınmamalı” diyor ve bizden bunu mutlaka yazmamızı istiyor. Acentesini, 45 yıllık eksper Avni Özken vasıtasıyla geçen sene tanıdığını belirten Yılmaz, “Çağrı merkezlerinden büyük sigortalar yapılmaz. Senin için harekete geçen acente. Arabaları ve evimi hep Tema Sigorta vasıtasıyla sigortalıyorum. İşyerimin araçları da sigortalı. Sigortamı asla ihmal etmem. Yıllık sigortaya harcadığım ücret 100 bin lira tutuyor. Bu arada sigorta önemli ama tedbir almayı da elden bırakmıyoruz. Önceden önlem almazsanız yangını sönderemezsiniz” açıklamasını yapıyor.

BES çok faydalı bir sistem

150 çalışanın olduğunu belirten Yılmaz, zorunlu BES yaptıklarını söylüyor. Yılmaz, “BES’i çok faydalı buluyorum. Çalışanlarımızdan BES’ten çıkanlar oluyor. Onlara sistemin faydalarını ve tasarrufun önemini anlatıyorum. Kendi BES’im de var. 8 yılım geçti BES’te. Ayda 1750 lira ödüyorum BES için. BES, aslında genç çalışanlar için önemli bir fırsat. Avantajlarının daha iyi anlatılması lazım” diyor.

Prim indirimi değil, güvence arıyorum

Aygür Ayakkabı CEO’su Taner Yılmaz, özel sağlık sigortalarından çok memnun olduğunu söylüyor. Yılmaz, “Geçenlerde Amerikan Hastanesi’nde ameliyat oldum. Çok memnunum özel sağlık sigortamdan. Hiç para ödemeden çıktım. Sigortaya çok güveniyorum. Ben prim indirimi değil güvence arıyorum. Hepsi limitsiz, pahalı bir poliçeye sahibim. Arabalarım, işyerim, sağlığım ve evim de sigortalıdır. Hırsızlığa karşı da evimizi sigortalıyoruz. Konut sigortam var. Bu konuda çok bilinçliyim” dedi. Özel sağlık sigortasında olumsuzluk yaşamadığını belrten Yılmaz, “Ben zaten bilinmeyen hastanelere de gitmiyorum. Başımdan hep olumlu şeyler geçti sigorta konusunda. Toplumda sigorta bilinci yok çünkü sigorta günah diye bir algı da var. Bu kırılmalı. Çok yayılamamasının nedeni toplumdaki algı da diyebiliriz. Ben sigortaya önem ve değer veriyorum. Diğer taraftan primler de artıyor. Bu olumsuz bir durum tabii biz tüketiciler için. Kaza yaptıkça çok prim ödemek zorunda kalıyorsunuz” şeklinde konuştu.

ŞEMSİYE DERGİSİ / HAZİRAN 2019

 

 

 

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Reklam -

SON EKLENEN HABERLER