25 Ocak 2021, Pazartesi

Sağlık ve hayat sigortalarının ‘raiting’i arttı

Cigna Sağlık Hayat ve Emeklilik Genel Müdürü Pınar Kuriş, 2020 yılında sigortacılık sektöründe pandeminin etkilerini değerlendirdi ve 2021 öngörülerini paylaştı. Kuriş, belirsiz koşullarda sağlıklarını güvence altına almak isteyen tüketicilerin sağlık ve hayat sigortaları konusunda farkındalığının arttığını söylüyor.

200 yılı aşkın tecrübesiyle, 30 ülkede 180 milyondan fazla müşterisine hizmet veren uluslararası sigorta şirketi Cigna Global ile Türkiye’nin özel bankalarından QNB Finansbank’ın güçlü iş birliğinde faaliyetlerini sürdüren Cigna Sağlık Hayat ve Emeklilik’in Genel Müdürü Pınar Kuriş, pandemi ile mücadele gölgesinde geçen 2020 yılında sigortacılık sektörünü ve 2021 öngörülerini paylaştı.

Birçok kişinin gündemine girdi

Bireylerin pandemi döneminde, başta sağlık olmak üzere birçok alanda kendilerini daha fazla güvende hissetme ihtiyacı duyduğunu; önceliklerinin değiştiğini ve bu değişikliklerin de tüm sektörlerde uzun dönemli kalıcı etkilere yol açtığını belirten Pınar Kuriş; “Kovid-19 salgınının etkisiyle sağlık sigortaları ile birlikte SGK olanakları; devlet hastanesi ve özel hastane olanakları tekrar birçok kişinin gündemine girdi. Tüketicilerin sahip oldukları sigortaları ile ilgili olarak akıllarına gelen ilk soru salgın hastalıkların teminat kapsamı altında olup olmadığı idi. Dolayısıyla, içinde bulunduğumuz bu dönemde başta sağlık sigortası olmak üzere; hayat sigortalarının da farkındalığı arttı ve bu artış hem sağlık hem hayat sigortası sahipliğinin de artmasına olumlu bir şekilde yansıdı” dedi. 

İnsan odaklı yaklaşımımız…

Salgın öncesi dönemde sağlık poliçelerinde salgın hastalık riskinin kapsam dışı tutulmasına ve bu risk için prim alınmamış olmasına rağmen; sigorta şirketlerinin salgının daha ilk dönemlerinde Covid-19 tedavisi giderlerini karşılama ve poliçe kapsamına alma kararlarının salgınla mücadelede çok önemli bir rol oynadığının altını çizen Kuriş; “Bu gelişmeyle birlikte Tamamlayıcı Sağlık Sigortası branşında önceki dönemlere oranla poliçe üretiminde ciddi bir artış yaşanmasına sebep oldu” dedi ve ekledi: 

“Biz de Cigna olarak, salgının başından itibaren toplumumuza fayda sağlayabilecek uygulamaları hızlıca hayata geçirdik. Öncelikle hali hazırda hayat sigortası olan müşterilerimize Kovid-19’un teminatları kapsamında olduğu bilgisini aktardık. Salgının başlamasıyla birlikte özellikle online doktor ve online psikolog gibi sağlık ek hizmeti sağladığımız ürünlere sahip olan sigortalılarımız, sosyal izolasyonlarını sağlayabilmek amacıyla bir sağlık kuruluşuna gitmeden bu hizmetlerden yararlanamamaya başladılar. Pandeminin ilk dönemini atlattığımız ve yeni normalle birlikte kısıtlı sosyalleşmeye başladığımız dönemde aldığımız aksiyonlardan biri ise evlerimizde kaldığımız Mart – Haziran döneminde poliçe süresi biten ve bu dönemde sosyal izolasyonunu korumak adına evinden çıkmadığı için poliçesiyle birlikte sunduğumuz ücretsiz ek hizmetlerden faydalanamayan müşterilerimizin ek hizmetlerini kullanım süresini uzatmak oldu.”

Sözlerine “müşterilerimizin değişen sigorta ihtiyaçlarını her zaman odağımıza alarak onların ihtiyaç ve beklentilerine en uygun; farklı ve yeni ürün çeşitlerini sunmak üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz” diyerek devam eden Kuriş; bu bakış açısıyla 2020 yılında ‘KOBİmin Yanında Hayat Sigortası’; ‘KOBİmin Yanında Ferdi Kaza Sigortası’ ve ‘Çiftçimin Yanında Hayat Sigortası’ ile KOBİ ve çiftçi müşterilerine özel ürünler geliştirdiklerini ifade etti. 

2021’de de artmaya devam edecek

Kredi bağlantısı olmayan hayat sigortalarında farkındalık ve ihtiyaç, pandeminin etkisiyle artmış olmakla birlikte bu alanda hala çok büyük bir potansiyel var. 2011’den beri hızlı büyümesine devam eden hayat sigortası branşı, 2020 Kasım itibarıyla yüzde 34 büyürken; 2021’de de bu trendin devam edeceği ve yıllık 15 milyar TL’nin üzerinde üretim gerçekleşeceği öngörülüyor. 

Kasım 2020 sonunda özel sağlık sigortası ve tamamlayıcı sağlık sigortası olmak üzere toplam sigortalı sayısı 3.85 milyon kişiye ulaşırken; bu rakamın 2021 yıl sonunda 5 milyona yaklaşması tahmin ediliyor. 

Bireysel Emeklilik Sistemi ise Aralık 2020 itibarıyla 137 milyar TL fon büyüklüğüne ve 7 milyon katılımcı sayısına ulaşırken; Otomatik Katılım Sistemi ile katılımcı sayısı ise 6.6 milyon oldu. Pandeminin tüketim ve harcama davranışları üzerindeki etkisi ve sistemde yapılacak yeni düzenlemelerle birlikte önümüzdeki dönem katılımcı sayısında da bir artış olacağı öngörülüyor.

Dijitalleşmeyi merkezimize aldık

Pandemi ile birlikte sigorta sektöründe online hizmetler daha fazla önem kazanırken; bu alana yapılacak yatırımların sektörün büyümesine ciddi anlamda katkı sağlayacağını belirten Kuriş; “Bu dönüşümün kalıcı olacağından hareketle biz de online satışa odaklanarak; dijital kanallarımıza yatırımlarımızı artırdık ve dağıtım ağımızı güçlendirdik. İlk olarak, Mayıs ayında sigortalıların evlerinden hiç çıkmadan; 7 gün 24 saat online doktor hizmetinden faydalanmalarını sağlayan 7/24 Sağlıklı Hayat Sigortası ürünümüzü piyasaya sürdük. Ayrıca, Hayat Sigortası ürünümüz içerisinde sunduğumuz 7/24 Online Doktor ve Psikolog Hizmetimiz de sektörde ilk defa bir ürün içerisinde sigortalıya sunulan bir hizmet oldu. Aynı zamanda evlerimizden çalıştığımız bu dönemde saha satış ve telemarketing ekiplerimizin hem günlük iş akışlarını ve iş yapış methodlarını kolaylaştırmak hem de verimliliklerini artırmak amacıyla geliştirdiğimiz ve Cigna Kolay adını verdiğimiz dijital dönüşüm projelerimizi de başlattık” dedi.

2020 sonu itibarıyla Cigna’nın prim üretimi bir önceki yıla göre yüzde 24 oranında büyürken, şirket; hayat sigortası branşında; yüzde 25, kaza sigortası branşında ise yüzde 8 büyüme gerçekleştirerek yılı başarılı bir şekilde tamamladı.

Kuriş, “2021’deki öncelikli hedefimiz; kredi bağlantılı olmayan sigortalarımızın payını tüm prim üretimi içerisinde artırmak” dedi ve ekledi: 

Cigna, 2021’de sağlık branşı ile büyüyecek

“Geçtiğimiz sene, kredi bağımlılığını azaltmak adına hizmete açtığımız yeni hayat sigortası ve ferdi kaza sigortası ürünlerimiz ile büyümemizi hızlandırdık. Her zaman olduğu gibi müşterilerimizin ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde ve günlük hayatta faydalanabilecekleri ek ücretsiz hizmetlerle geliştirdiğimiz ürünlerimizle kurumsal ve bireysel müşterilerimizin yanında olmayı sürdürdük. QNB Finansbank ile olan iş birliğimizi güçlendirerek bankanın tüm kanallarında sigorta penetrasyonunu artırdık. Telesatış ekibimizin performansı ise her geçen gün artmaya devam ediyor. Telesatış kanalımızı da analitik çalışmalarımız kapsamında makina öğrenmesi modelleriyle müşteri portföyümüzü daha iyi tanımaya başladık. Tüm bu gerçekleşmeler 2021 yılına güçlü bir başlangıca da zemin hazırladı. 2021 yılında aynı zamanda ürün, teklif ve hizmetlerimizi müşteri ihtiyacına yönelik tasarlayarak müşteri deneyimini iyileştirmeyi hedefliyoruz.” 

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Reklam -

SON EKLENEN HABERLER