Ercan Eryaşar: Siber ve alacak sigortaları önem kazanacak

0
16

Howden Sigorta ve Reasürans Brokerliği COO’su Ercan Eryaşar, Sigorta Ekranı’nda yaptığı açıklamada salgın sonrası siber ve alacak sigortalarının öneminin artacağını söyledi.

SigortaMedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın konuğu olan Eryaşar; yaklaşık 1 saat süren yayında konuşmasına pandemi sürecini değerlendirerek başladı.

Eryaşar, “Pandemide ilk akla gelen sağlık sigortaları oldu. ‘Salgın masrafları cepten mi ödenecek? Devlet nereye kadar karşılayacak?’ gibi soru işaretleri içerisinde şirketler, arka arkaya pandemi hasarlarını ödeyeceklerini açıkladı. Bence sigorta sektörü salgın süresince güzel bir sınav verdi. Biz de broker olarak şirketler ile görüşüyoruz. İleride Covit-19 benzeri salgınlar olacaksa ‘Bunları sigorta programlarının tümüne nasıl alırız? Hangi limitlerde alırız? Hangi branşlarda alırız?’ değerlendirmelerini yapmaya başladık. Sektör bunun çalışmalarını da yapıyor. Sürecin tamamlanması ile netice belli olur. Yine sigorta şirketleri uzaktan bağlanmayla biz aracılara eksiksiz hizmet sağladı. Biz de bu hizmeti sigortalılarımıza aktardık. Hizmet sektörü olduğumuz için evden çalışma modeline çok hızlı geçebildik. Bu süreçte tüm sektörün evden çalışma modeline teknik altyapı olarak hazır olduğunu gördük” dedi.

Prim üretiminde 3. sırada

Howden Türkiye hakkında da bilgi veren Eryaşar, “Howden’a dünya ölçeğinde baktığımızda İngiliz Hyperion Sigorta Grubunun içerisinde olduğunu görüyoruz. Türkiye’de prim üretimi olarak 3. Sırada yer alan bir şirkettir. Howden, Türkiye’de ilk reasör olarak faaliyetlerine başladı. Daha sonra ACP Brokerlığı satın alarak, Sigorta ve Reasürans Brokeri olarak devam etti. Yaklaşık 500-600 milyon lira civarında prim üretimi olan, aklınıza gelebilecek her sigorta türünde hizmet veren, reasürans çözümlerine ulaşabilen yüksek kabiliyetli bir şirketiz” diye konuştu.

En çok turizm etkilendi

Eryaşar, pandemiden etkilenen belli sektörlerin olduğuna vurgu yaparak şunları söyledi: “Bunların başında turizm geliyor. Özellikle turizm ülkeleri pandemiden çok etkilendi. Turizme sadece otelcilik olarak bakmayalım. Temizlik malzemesinden, tekstiline birçok sektör de zincirleme olarak etkilendi. Yine otomotiv sektörü ciddi etkilenen sektörlerden. Bu çarkın yeniden hareketlenmesi zaman alacak. Dolayısıyla sigortalılarımıza baktığımızda da sigorta onların masraf kalemlerinden birisi. Bu noktada tasarrufa gidip gitmeme konusunda ikilem yaşıyorlar. Sigortalılarımızla karşılıklı fikir yürüterek, sigortalarının devam etmesini sağlıyoruz. Sigorta şirketleri de bize gerçekten destek oluyor.”

İş durması kapsam dışı

‘Pandemi iş durmalarında teminat kapsamında mı değil mi?’ sorusu, sigortalılarımızın en çok sorduğu soru oldu” diyen Eryaşar, “Biz de ilk başlarda bunu çok aştırdık. Tüm dünya sigortacılığında pandemi kaynaklı iş durmalarında teminat harici. Çok özel büyük grupların teminatlarında var ancak onlar da limitli verilmiş. Yani iş durmalarında nitelikli bir pandemi teminatı yok. Pandemi teminatının sigortaya nasıl dahil edileceğini, fiyatlandırılmasının nasıl olacağı üzerinde çalışıyoruz. Fiyatlandırmayı yapabildiğimiz sürece verilmeyecek teminat yoktur.”

Geleceğin sigorta dalları

Eryaşar, “Bu süreçte sigortalılarımız yeni sigorta türlerini de sormaya başladı. Evden çalışma modeli ile birlikte tamamen teknoloji üzerinde dönen bir yapa büründük. Bu arada bilgi güvenirliği çok önemli. Dışarıdan gelecek ataklarla şirketiniz durma noktasına gelebilir. Böylece iş faaliyetiniz durur. Dolayısıyla siber sigortalar bizim için en önemli dallardan biri olmaya başladı. Diğer bir konu da nakit akışının durması, çeklerin geri dönmesi, senetlerin ödenmemesi gibi durumların ortaya çıkması. Bu dönemde alacak sigortaları da ön plana çıktı. Biz de bu 2 branşta uzman arkadaşlarımızdan oluşan özel masalarımız var. Şu an mevcut sigortalılarımıza bu ürünleri tanıtarak, ihtiyaçları doğrultusunda teklifler hazırlamaya başladılar. Bu noktada reasürans çözümlerimiz de oldukça iyi. Siber ve alacak sigortası, gelecek sigorta türlerinin en önemlilerinden bir tanesi olacak” açıklamasını yaptı.

Eylül ayı gibi zarar netleşir

Pandemi hasarlarının reasürans piyasasına yansıyacağını söyleyen Eryaşar, “Ülke bazlı sigorta havuzunun pandemi zararlarını karşılanması çok kolay değil. Burada ilk görev global reasörlere düşüyor. Onlar dünyanın her yerinden risk toplayıp, hareket edecekler. Eylül ayı gibi pandemi fiyatlandırmasına başlayabiliriz. İlk etapta pandemi bağlantılı risklerde fiyatlar yüksek çıkabilir. Tüm global yayılımı düşündüğümüzde ürkütücü bir fiyattan bahsetmiyoruz. Deprem priminden daha yüksek çıkacağını tahmin etmiyorum” dedi

KOBİ’lere yönelik özel proje

Programın sonuna doğru gelindiğinde Eryaşar, KOBİ’lere yönelik bir proje hazırladıklarını söyledi. Eryaşar, “KOBİ’lerin sigortalanması açısından sektör için çok ciddi bir pazar var. Sigorta, ekonominin dönmesinde en önemli çarklardan birisi. Aynı zamanda o sigorta bilincini ulaşmamış, sigorta almayı aklına getirmeyen birçok KOBİ’ye sigortayı tanıtmamız ve satmamız gerekiyor. KOBİ’lere yönelik bir proje geliştiriyoruz. Potansiyel sigortalılarımıza ‘Risk ve Merhaba’ ziyaretileri yaparak başlayacacağız bu projeye. KOBİ’lere risklerinin ne olduğu, bunların nasıl karşılayabileceklerini bir rapor halinde sunacağız. Bu konuda özellikle uluslararası bir yazılım firmasıyla çalışıyoruz. Projeyi çok yakında tanıtacağız” şeklinde konuştu.

Suistimaller yüzde 10’u aşmaz

Ekonomik sıkıntıların olduğu dönemlerde bazen sigorta suistimallerini görülebildiğini belirten Eryaşar, “Ancak ben bunun çok korkutucu boyutlara çıkacağını sanmıyorum. Hasar adedinde en fazla yüzde onluk bir orana tekabül edebilir. Türkiye olarak o anlamda gerçekten ahlaklı bir toplumuz. Suistimaller hasar adetlerine çok fazla etki etmez” dedi.

Eryaşar, sözlerini bireysel sigortalar için önerilerde bulunarak tamamladı: “Arabamız ve evimizin sigortası önceliğimiz oluyor. Bu süreçte sağlık sigortası yaptırılması gerekliliğine de inanıyorum. Ferdi kaza ve hayat sigortalarını da önermek isterim. Konut, kasko, trafik, sağlık, ferdi kaza ve hayat sigortalarında projeler geliştiriyoruz. Diğer broker ve acenteler de bu branşlar üzerinde yoğunlaşmaya başladı.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz