‘Sigorta sektörü pazara yeni ürünler sunmalı’

0
13

Türkiye Bankalar Birliği Banka Sigortacılığı Çalışma Grubu Başkanı Neran Ballıkaya Bilgin, Türkiye Sigorta Birliği (TSB)’nin “Geleceği Birlikte Şekillendiriyoruz” başlığı altında düzenlediği ‘Dağıtım Kanalları Paneli’ne katıldı.

Pandemi ile birlikte tüketiciler de beliki yıllar sürecek alışanlık değişikliklerini 1-2 ayda yaşandığına şahit olduklarını ve dijital kanalların; tüketiciler tarafından da daha fazla kullanıldığını vurgulayan Türkiye Bankalar Birliği Banka Sigortacılığı Çalışma Grubu Başkanı Neran Ballıkaya Bilgin; “Bankacılıkta 2018’de 44 milyon olan aktif dijital banka müşterisi sayısı 2020 sonunda 66 milyona; mobilden ve internet bankacılığından yapılan işlemlerin tüm bankacılık işlemleri içindeki payı da yüzde 80’lere yükseldi” dedi.

Sigorta sektöründe tüketicilere yönelik yeni ürünlerin geliştirilmesinin gerekli olduğunu belirten Bilgin; talebe dayalı (on demand), kullandığın kadar öde, parametrik, yapay zekâ; veri analitiği ile bağlantılı ürünlerin yaygınlaştırılması gerektiğini söyledi. Sigorta sektöründe nitelikli işgücü yetiştirilmesi için eğitimin de önemine dikkat çeken Bilgin; bu konuda dijital ve mobil kanallardan daha çok yararlanılması gerektiğini ifade etti.  

Panelde ne mesajlar verildi?

  • Uzaktan çalışma modeli pandemiden sonra da devam edecek.
  • Pandemi, tüketici davranışlarını ve beklentilerini değiştirdi. Buna ayak uyduramayan şirketler zorlanacak.
  • Tüketicilere yönelik parametrik, talebe dayalı; kullandığın kadar öde, yapay zekâ bağlantılı yenilikçi ürünler geliştirilmeli.
  • Sigorta penetrasyonunu artırmak için ‘sigortacı ordusu’ yaratılmalı.
  • Dağıtım kanalları birlikte hareket etmeli; birbirlerini tamamlamalı.
  • Sigorta sektöründe yeni dönemde nitelikli insan kaynakların yetiştirilmesi için eğitim çok önemli.
  • Eğitimde dijital ve mobil kanallardan daha çok yararlanılmalı.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz