26 Nisan 2024, Cuma
spot_img

Sigorta sektöründe iyileştirmeler 2014 yılında devreye giriyor

deloitteDeloitte’un Sigorta Liderlerini bir araya getirdiği toplantıda sektörde yaşanan rekabet ve bu rekabetin kârlılığa yansıması tartışıldı. Öte yandan sigorta sektöründe yaşanan suistimallerin önlenmesi için analitik uygulama modelleri paylaşıldı.
20 Kasım 2013, İstanbul – Türkiye’de profesyonel hizmetler alanında 27’nci yılını dolduran Deloitte Türkiye, sigorta sektörünün üst düzey yöneticilerini bir araya getirdi. Deloitte Sohbetleri kapsamında düzenlenen Sigorta Liderleri Toplantısı’nda, sigorta sektöründe destekten yoksun kalma durumunda gerçekleşen tazminatlar, sigortacılığın büyüme modeli ve sektördeki suistimal analitiği tartışıldı.

Sigorta sektörünü iyileştirmek için çalışmalar sürüyor
Açılış konuşmasını Deloitte Türkiye CEO’su Hüseyin Gürer’in gerçekleştirdiği etkinliğe konuk konuşmacı olarak katılan T.C. Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürü Dr. Ahmet Genç, sigorta sektörünün iyileştirilmesi için devam eden birçok çalışma olduğunu, 2014 yılında birçok ürünün çıkmış olacağını belirtti. Genç söyle devam etti; “Sigorta sektörünü düşünüldüğü kadar karamsar görmemek gerekiyor. İyileştirmeler yapıyoruz ve bu iyileştirmeler de devam edecek. Bu değişikliklerden biri olarak, sigorta ihtisas mahkemelerinde kanun değişikliği yapıldı. İşlemlerin daha kısa sürede yapılması için sigorta ihtisas mahkemeleri yılsonunda devreye giriyor. Trafik sigortalarında ise 2018’e kadar teminatların nereye gideceğini düzenliyoruz. Bu konu da sektörü oldukça rahatlatacaktır.” dedi.
Son günlerin tartışılan konularından olan ‘Destekten Yoksun Kalma Tazminatında Standardizasyon’ panelini Anadolu Sigorta Eski Genel Müdürü ve TSRSB Eski Başkanı Mustafa Su modere etti. Aksigorta Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Uğur Gülen, Eureko Sigorta Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Okan Utkueri ve Generali Sigorta Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Mine Ayhan’ın konuşmacı olarak yer aldığı panelde, bedeni tazminat taleplerinin ciddi boyutlara ulaştığı bir ortamda, tazminat ödeme sürelerinin uzaması ve masrafların artması nedeniyle hem sektörün hem de mağdurun maddi zarara uğradığı belirtildi. Sigorta şirketlerinin ve aracıların daha şeffaf, daha sade ve standartların net bir şekilde ortaya konduğu bir alt yapının oluşturulması gerektiği ifade edilirken, aynı zamanda kamuoyunun da daha net bir şekilde bilgilendirilmesinin büyük önem arz ettiği belirtildi.
Deloitte Sohbetleri kapsamında gerçekleşen etkinliğin bir diğer panelinde ise ‘Sigortacılıkta Büyüme Modeli’ masaya yatırıldı. Deloitte Türkiye Danışmanlık Hizmetleri Ortağı Yücel Ersöz moderatörlüğünde gerçekleşen panelde, Deloitte Hollanda Finansal Hizmetler ekibinden Raymond Wennekes ile Mark de Koo hazır bulundu. Yücel Ersöz, Türkiye’de sigortacılık sektörü üzerine yaptığı değerlendirmesinde; “Uzun süredir Türkiye’nin demografik yapısıyla sigortacılık sektörü için çok önemli bir potansiyel barındırdığı konuşuluyor, bunun üzerine planlar ve projeksiyonlar gerçekleştiriliyor.” dedi. Mark de Koo ve Raymond Wennekes ise, sigorta sektöründe Deloitte’un geliştirdiği büyüme modeli yaklaşımının kullanılması durumunda müşteri karlılığının doğrudan etkilendiğini ve %5-10’lar seviyesinde FAVÖK artışı sağlanabildiğini iletti.

Etkinliğin son panelinde, Deloitte Türkiye Kurumsal Risk Hizmetleri Direktörü Gül Saraçoğlu moderatörlüğünde, Deloitte Orta ve Doğu Avrupa Analytics Lideri Flavio Palaci ve Anadolu Sigorta Eski Genel Müdürü ve TSRSB Eski Başkanı Mustafa Su bir araya geldi. Panelde, sektörün en önemli sorunlarından birisini oluşturan ve sistem üzerinde yarattığı parasal yükün çok ciddi düzeylere ulaştığı hesaplanan suistimallerin önlenmesi için analitik uygulama modelleri tartışıldı. Gül Saraçoğlu, sigorta sektöründeki bu suistimallerin, her şirkette her departmandan her profilde insan tarafından gerçekleştirilebildiğini iletti. Mustafa Su ise; “Avrupa Sigorta ve Reasürans Federasyonu’na göre bu sahtekarlıkların ancak yüzde 5 ile yüzde 10’u saptanabiliyor. Günümüzde ülkemizde de analitik çözümleme için gerekli olan çok sayıda veri biriktirilmeye başlandı.” dedi. Sektörün bu sorununa ilişkin bilgileri sadece değerlendirmenin yeterli olmadığına değinen Flavio Pallaci ise, “Dünyada şirketlerin sadece yüzde 10’u ileri düzeyde suistimali tespit edecek sisteme sahip. Bunların zararını en aza indirmek için en etkili yollardan olan bu sistemin içeriğinde ise sırasıyla suistimali bulan, önleyen, tespit eden, tanımlayarak cevap veren, daha sonrasında ise bu durumdan ders çıkararak uyum sağlamayı esas alan düzenlemeler bulunuyor. Deloitte’un geliştirdiği ileri analitik yöntemlerin kullanılması durumunda kuşkulu vakalarda suistimallerin yakalanma olasılığı yüzde 6’lardan yüzde 25’lere kadar çıkabiliyor” dedi.
Etkinliğin kapanış konuşmasını gerçekleştiren Deloitte Türkiye Finansal Hizmetler Endüstri Lideri Hasan Kılıç, günümüzde, sigortacılık ve emeklilik ürünlerinin yeterince yaygın olmadığını belirterek, bu anlamda alınacak daha çok yol ve sigorta kapsamına alınacak çok birey ve varlık bulunduğunu iletti. Kılıç, “2008’den 2013’ün 2. çeyreğine kadar sigortacılık ve emeklilik şirketlerinin aktifleri birleşik olarak yaklaşık yüzde 18’lik bir büyüme göstermiştir. Bunun yanı sıra hayat sigortası branşının istikrarlı karlılığına devam ettiğini biliyoruz. Ancak görüyoruz ki, bu olumlu tabloya karşın rekabet, fiyatlama ve suistimali önleme sigortacılık sektörünün en gelişime açık unsurlarını oluşturuyor.’ dedi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER