“Sektörde fark yarattık, tüketiciyi oyuna dahil ettik”

0
7
can kantar

Sigorta sektörünün bir çok ilke imza atan yayın kuruluşu Sigortamedya 10 yaşında. Şirketin Kurucu Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar, “10 yılda tüketicinin sesi olduk. Tüketiciyi sektörde oyuna dahil ettik” diyor.

SİGORTAMEDYA / ALP SÜER

Sekiz yılı aşkın süredir görev yaptığım Sigortamedya 10 yaşında. Dile kolay tam 10 yıl…İnsan, bu sürecin önemli bir bölümünü geçirdiği ve kader birliği yaptığı bir yayın kuruluşundan bahsederken hem yayınlarda emeği geçen arkadaşların desteği ve kolektif bir çabayla şirketin geldiği noktaya bakarak seviniyor; hem de “yıllar ne kadar çabuk geçmiş” diyerek hayıflanıyor ve duygusallaşıyor. 10 yıllık süre içinde sektör yayıncılığının önde gelen şirketlerinden biri haline gelen ve pek çok ilke atan Sigortamedya ile özdeşleşmiş bir isim var: Can Kantar. Şirketin sahibi ve Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ı da çok uzun anlatmaya gerek yok.

Can Kantar
Can Kantar: Tüketiciyi sigorta sektöründe oyuna dahil ettik.

Uzun yıllar ulusal basında ve ekonomi gazetelerinde çalışan Kantar, çeşitli televizyon programları ve geçmişte Dünya Gazetesi‘nde köşe yazarlığı, şimdi de Posta Gazetesi için hazırladığı sigorta sayfaları ile kamuoyunun yakından tanıdığı bir isim. Bu kez bir değişiklik yapıp, kayıt cihazımı patrona uzattım ve Kantar’dan Sigortamedya’yı anlatmasını istedim. Şu sözlerini de bir kenara not düştüm: “10 yılda sadece sigorta şirketlerinin sesi değil, tüketicinin de sesi olduk; tüketiciyi sigorta sektöründe oyuna dahil ettik.”

Sektörle iç içe 15 yıl

Kantar’ı sektör yayıncılığına iten neydi?” İlk olarak da kendisinden bunu öğrenmek istedim. Uzun yıllar ekonomi basınındaki çalıştıktan sonra 2004 yılından itibaren sigorta sektörü ile ilgilenmeye başladığını belirten Kantar, iki sektörel yayında görev aldığını dile getiriyor. Kantar’dan öğrendiğime göre, sigorta yayıncılığına soyunmasının da iki temel sebebi var: ilki çalıştığı her iki sektörel yayının da sadece acentelere yönelik şirket haberleri içermesi ve içinde tüketiciye yönelik bir şey olmaması; ikinci ve daha önemlisi o yıllarda Star TV ve TRT için yaptığı sigorta programlarının tüketicilerden yoğun ilgi görmesi. Kantar, o dönemi anlatırken, “Tüketicinin bu işin merkezinde olduğunu düşündüm. Sigorta şirketlerinin acente kanalıyla yapacakları sınırlı. Asıl, sigorta bilincinin artması gerekiyor ki acentelerin de işi kolaylaşsın” diyor. Star TV’nin ardından, TRT için de sigorta programları hazırladığını anlatan Kantar, 52 hafta süren, özellikle de sigorta sayesinde mağduriyeti giderilmiş insan hikayelerinin, izleyicilerden büyük ilgi gördüğünü ve olumlu geri dönüşler aldıklarını söylüyor.

Tüketici odaklı yayın eksikliği ve televizyon programlarına yönelik ilgi ile sektör yayıncılığına soyunan ve 2009’da Sigortamedya’yı kuran Kantar, haftalık Para Dergisi’nin eki olarak dağıtılan Şemsiye’yi yayımlamaya başlıyor. Geçen yılın başına kadar, söz konusu derginin eki olarak dağıtılan dergi, 2018 başından beri bağımsız olarak yayımlanmayı sürdürüyor.

“Farklı bir şey yaptığımızı anlatırken, zorlandım.”

Derginin ilk günlerini aynı heyecanla anlatan Kantar, önerilerini paylaştığı bazı şirket yöneticilerinin,”Can Bey, Allah aşkına, sektör basını gazetecilik mi yapıyor? Bize soru gönderiyorsunuz, biz cevaplıyoruz. Bunun üzerine haber yapıyorsunuz” ya da “Bu işi zaten uzun süredir yapanlar var; neden bu işe giriyorsun ki?” dediklerini ve kendisinin gazetecilik nosyonunu göz ardı ettiklerini söylüyor. Kantar, buna karşın 7 şirketin ise henüz yayın çıkmadan kendisine koşulsuz destek verdiğini vurguluyor. “Farklı bir şey yaptığımızı anlatırken, zorlandım” diyen Kantar, sektörde zaman içinde farkındalık yarattıkça çalışmak istedikleri şirket sayısının zaman içinde 30’lu rakamlara ulaştığını söylüyor. Şemsiye’nin gördüğü ilgi üzerine Kantar, bu kez Şemsiye Dergisi’nin yanı sıra bu kez bir anlamda kardeş dergi Hayatımız Sigortalı’yı yayımlamaya başlıyor. Benim de yazı işleri ekibine dahil olduğum ve 2011’in başında çıkmaya başlayan dergi, hem tüketiciye yönelik hem de sektöre yönelik haberlerin olduğu ve her ay bir sigorta şirketi yöneticisini kapağa taşıyan yayın özelliğine sahip.

CAN KANTAR: “Satınalma gündemimizde yok!”

Şenol Ortaç’tan dijitalleşme teşviki

Bir sigorta şirketi yöneticisinin kendisiyle yaptığım bir röportajda “Can Bey, proje insanıdır; sırada hangi proje var?” dediğini anımsıyorum. Proje deyince de akla hemen şirketin 2011 yılında dijitalmecralara yatırımı geliyor. Kantar’ın bu konuda ilk hamlesi de şirket yayınlarının Turkcell Dergilik‘te ve dijimecmua platformunda yer alması. Hatta, bu konuda, teknolojik gelişmeleri ve dünyada gelinen noktayı hatırlatarak şirketin söz konusu dijital platformda yer almasına yol açan, Sompo Japan Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Şenol Ortaç’ın önerisini anlatırken de Can Bey’in yüzünde tebessüm oluşuyor.

Can Kantar
“Sektörle ilgili bir çok haberi bir çok yayın kuruluşu bizden öğreniyor.”

Sigortamedya’nın hayata geçirdiği projelerle ilgili bilgileri de paylaşan Kantar, sigorta şirketleri ve acenteler başta olmak üzere sektör paydaşlarına her gün giden ‘Sigortamedya Haber e-gazete’nin gelinen noktada 30 bin üyeli sayılara ulaştığını söylüyor. Keza, şirketin en gözde yayın organlarından sigortamedya.com.tr yi de unutmamak gerekli; Sigorta sektörü ve sigorta şirketleri ile ilgili haberleri hızlı bir şekilde okuyucularla buluşturan site, içerik olarak da sektöre büyük katkı sağlıyor. Can Bey’in ve Sigortamedya’nın sosyal medya hesaplarına da ayrı bir parantez açmak gerekiyor. Sigortamedya’nın internet sitesindeki haberler sıcağı sıcağına şirketin Facebook sayfası ve twitter hesabı üzerinden takipçilerle paylaşılıyor ve çok olumlu geri dönüşler alıyor. Ayrıca, Can Kantar’ın sigorta ile ilgili bilgi ve görüşlerini de paylaştığı Facebook sayfası ve linkedin hesabının da çok sayıda takipçisi olduğunu söylemek mümkün.

Sektördeki bir çok yayın haberi bizden alıyor

Kantar, açtıkları yolun sektörde başka yayın gruplarına da ilham verdiğini ve sektöre vasıflı vasıfsız bir çok yayının girdiğini ifade ediyor. Bu süreçte bazı yayınların şantaj haber yaptığından yakınan ve eski sektör yayınlarının da kendilerini fazla yenilemediğini dile getiren Kantar, 10 yılda gelinen nokta ile ilgili olarak; “Sektörle ilgili bir çok haberi bir çok yayın kuruluşu bizden öğreniyor ve bazen de aynen yayınlıyor” diyor.

Sigorta programı Sibel Can’dan daha çok izlendi

Can Kantar’ın Sigortamedya’yı kurmasına ve sigorta yayıncılığına soyunmasında etkili olan Star TV’deki sigorta programlarını anlatırken verdiği bir örnek de çok çarpıcı: “Programımız, cumartesi günleri öğlen saatlerinde yayımlanmasına karşın tüm kanallarda gün boyunca yayınlanan programlar içinde en çok izlenen ilk 100 program arasına girmeyi başardı. Sibel Can’ın programının ilk 100’e girmediği için yayından kaldırıldığını öğrenince yaptığımız işin ne kadar doğru olduğunu anladım.”

‘Hedef 10 yıl içinde küresel bir servis ağı olmak’

Recai Dalaş’lı kapağı tam 73 bin kişi indirdi

Sigortamedya yayınlarının dergi olarak basılması yanında, yayınların Turkcell Dergilik, Türk Telekom e-dergi ve djimecmua gibi dijital platformlara taşınması yayınların da okunurluğunu, bir an da artırmış. Kantar, Hayatımız Sigortalı Dergisi’nin kapağında Sompo Japan Sigorta Genel Müdürü Recai Dalaş’ın ve tüketicinin ilgisini çeken DASK haberinin yer aldığı yayını tam 73 bin kişinin indirdiğini söylüyor. Zaman içinde dijital platformlardan yayınların okunurluluğunun daha da arttığını söyleyen Kantar, aynı zamanda dijital olarak yayınlara sigortamedya.com.tr sitesinden ulaşılabildiğini söylüyor.

“Darülaceze değilsiniz, iyi olanla çalışın”

Can Kantar
“YouTube kanalı üzerinden canlı yayınlar yapmayı düşünüyoruz.”

Kantar, sigorta şirketleriyle iş birliğini ve iş ortaklığını da çok önemsiyor. Geçmişte bir şirket yöneticisinin kendisine, “Can Bey, sektörel yayın sayısı 5’e yükseldi. Ben de yayınlara ayırdığım bütçeyi paylaştırmak zorundayım” dediğini aktararak, kendisine şu karşılığı verdiğini söylüyor: “Beyefendi, siz Darülaceze değilsiniz; herkesle iş yapmak zorunda da değilsiniz. İyi olanlarla çalışmanızı öneririm.”

Geleceğe ilişkin sorularımı da yanıtlayan Kantar, öncelikle Şemsiye ve Hayatımız Sigortalı Dergilerinin maliyetlerin altından kalkıldığı sürece basılı olarak yayımlanmaya devam edeceğini, bununla birlikte derginin basılı halini almak isteyenlere yayınları farklı alternatif kanallardan ulaştırmanın arayışı içinde olduklarını söylüyor. Kantar’ın kafasındaki en önemli proje ise televizyon yayıncılığı. YouTube kanalı üzerinden canlı yayınlar yapmayı ve röportajları canlı olarak devam ettirmeyi düşündüklerini belirten Kantar, röportajların küçük versiyonlarını da sosyal medyada paylaşmayı düşündüklerini kaydediyor.

Sigorta şirketlerinin kurumsal iletişim bölümlerinin de içerik üretme konusunda yayınlara daha fazla katkı vermelerini bekleyen Kantar’ın röportajda son sözü de yayınların başlıca hedef kitlesi olan tüketicilere yönelik: “Sigorta asıl, ekonominin durgunluk dönemlerinde bireyler için gerekli. En değerli varlıklarınızı korumak için sigorta yaptırmaktan vazgeçmeyin.”

 

 

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz