27 Nisan 2024, Cumartesi
spot_img

Sosyal medya tavsiye ediyor, ürünler milyonlara ulaşıyor

Kurumlara ‘tavsiye gücüyle önerilen marka olma’ fırsatı sunan Qapel’in Yönetim Kurulu Üyesi Yetkin Şekeroğlu, sosyal medyanın gücünü kullanan platformun, sigorta ürünlerinin satışına da uygun olduğunu söyledi.

SEVAL ÖZKAP / HAYATIMIZ SİGORTALI

Teknoloji geliştikçe yeni satış kanalları da birbiri ardına gelmeye başlıyor. Özellikle internet tarafında yaşanan gelişmeler bu kanalların doğmasını ve gelişmesini hızlandırıyor. Tabii ki sosyal medya bu işin hareket noktası. Sosyal medya, satışı sağlayacak iletişim için önemli bir yol. Qapel de facebook, twitter, youtube, Foursquare, instagram ve linkedin gibi popüler sosyal medya kanalları ile organik bağı bulunan bir platform. “Her insan bir medya” mottosunu kullanan Qapel, markaları kullanıcılar ile buluşturarak, markaların bu medyalar üzerinden iletişim kurmasını sağlıyor, ağızdan ağza tavsiye ile ürünleri, kampanyaları ölçeklendiriyor, alışveriş yapılmasını sağlıyor. Qapel Yönetim Kurulu Üyesi Yetkin Şekeroğlu, “Bugüne kadar yapılmayanı yapıyor, tavsiye gücünü ölçekliyor ve kaynak haline çeviriyoruz” dedi.

Çevremizde bulunan her şeyin, herkesin bir marka olduğunu hatırlatan Şekeroğlu, tüm bu markaların Qapel aracılığıyla hedefine ulaşmasını sağladıklarını belirtti. Şekeroğlu’ndan aldığımız bilgiye göre Qapel’de kurumlar, kullanıcılara sosyal medya görevleri tanımlıyor. Gönüllü kullanıcılar ile sosyal medya görevlerini yerine getiriyor yani tavsiye ederek ürünün bilinirliğini yaygınlaştırıyor. Şekeroğlu, satışı zor olarak nitelendirilen sigorta ürünlerinin de tavsiye yolunu kullanan Qapel ile nihai tüketiciye ulaştırılabileceğini ifade etti.

Sosyal medya günümüzün sokağı

İletişim kampanyalarıyla genele yaygınlık sağlanıyorŞu anda 450 bini aşkın kullanıcısı olan ancak yılsonuna 1 milyon kullanıcıyı aşmayı hedefleyen Qapel’in kuruluş fikrinin 2010 yılına dayandığını belirten Şekeroğlu, faaliyetlerine 2013 yılının sonunda başladıklarını belirtti. Projenin hayata geçmesine kadar olan süreçte deneyim kazanmak için bir sosyal medya ajansı da kurduğunu belirten Şekeroğlu, sosyal medyayı günümüzdeki sokak olarak nitelendirdi. Şekeroğlu, “Sosyal medyada da sokaktaki gibi beğendiğimiz bir şey üzerinden konuşuyoruz, gülüyoruz, eğleniyoruz. Herkes kendi sosyo kültürel çeperi doğrultusunda içeriklerini paylaşıyor. Milyonlarca insan sürekli içerik üretiyor, ama bir şey kazanmıyor. Sosyal medyanın gönüllü muhabirleri var. Qapel ise biraz daha sosyal medyadaki topluluk yönetimi açısından ele aldığımız bir yapı” şeklinde konuştu.

Dünyada reklamın ölçeklenmesi tartışılırken, Qapel’in her insanı bir medya kabul ederek, insanın çevresini etkileme gücünü markalara sattığını ifade eden Şekeroğlu, portaldaki işleyişi bir örnekle şöyle açıkladı: “Bir kasap iletişim için adının yazılı olduğu bir tabela asıyor. Kampanya yaptığında ise camına anons asıyor. Dükkanın önünden geçenler o anonsu görüyor ve ihtiyacı varsa oradan gidip o etten alıyor. Qapel ise o kasabın duyurmak istediği içeriği, o mahalledeki insanların bunu görmesini sağlıyor. Kasabın kampanyasını, ürün fiyatını, cinsini mahallede etkisi kuvvetli kişiye duyurarak mahalle genelindeki herkesin bunu duymasını ve o insanların, o kasaptan alışveriş yapmasını sağlıyoruz.”

Hedef kitle belirlenebiliyor raporlama yapılabiliyor

Kurumların düzenledikleri kampanyaları lokasyon bazlı, kullanıcının sosyal medyayı mecra bazında etkileme gücü, kullanıcıların demografik özelliklerine göre raporlayabildiğini ifade eden Şekeroğlu, “Kampanyalarda filtreleme yapılabiliyor. Yani kampanya için hedef kitle belirleyebiliyor ve kullanıcıların bu doğrultuda görev yapmasını sağlayabiliyorsunuz. Ayrıca kullanıcının hangi medyayı etkin kullandığını görebiliyorsunuz. Kampanya görevi yapanların yüzde 80’inin Twitter’ı da etkin kullanabildiğini görebiliyorsunuz. Dolayısıyla Twitter’da da kampanya yapıldığında o kullanıcıların duyarlı davranabileceğini biliyorsunuz” şeklinde konuştu. Şekeroğlu, kullanıcılarının yüzde 52’sinin kadın, yüzde 48’inin erkek olarak konumlandığını da sözlerine ekledi.

Kazanılan Qapel puanlar markette harcanıyor

Her markanın iletişim için bir bütçe ayırdığını söyleyen Şekeroğlu, “Biz diyoruz ki, iletişim için harcayacağınız parayı insanların cebine dağıtalım. Herkesi paydaş yapalım. Medya olarak kabul ettiğimiz insanların bu para karşılığında sizi duyurmasını sağlayalım. Kullancılar, ‘X kasap indirim yapmış, eti de güzel” dediğinde siz bu kasabın etini satmış oluyorsunuz. Kullanıcılar bunu duyurduğu yani tavsiye ettiği zaman ise Qapel puan kazanıyor. Qapel puanlarını da Qapel markette değerlendiriyor” dedi. Qapel market, kullancıların biriktirdikleri puanları değerlendirdiği bir alan. Burada Qapel’in anlaşmalı olduğu markaların ürünleri yer alıyor. Ayrıca kampanya düzenleyen marka da ister o ürününü ister diğer ürünlerini markete koyabiliyor. Qapel’e üye olmak ise son derece basit. Şekeroğlu, telefonu, mail hesabı ya da sosyal medya hesabı olan herkesin sisteme dahil olabileceğini söyledi. Qapel’e üye olmanın ve kampanyalara katılmanın son derece basit olduğunu belirten Şekeroğlu, “Qapel, fiziki dünya ile de bağı olan bir yazılım. Televizyon izlerken, gazete okurken de platformumuzun üyesi olabiliyorsunuz” dedi.

Kurumlardan % 5 komisyon alıyoruz

Kampanya yapmak ve görev tanımlamak isteyen kurumlar için ayrı bir arayüzleri olduğunu ifade eden Şekeroğlu, “Kurumlar, banqapel.com üzerinden sisteme ücretsiz üye olabiliyorlar ve simülasyonlarını da yapabiliyor. Ancak kurumların önce Qapel satın alması gerekiyor. Satın alınan toplam Qapel’in yüzde 5 kadar bir oranını komisyon geliri olarak kesiyor, kalanını göreviz yapacak Qapel kullanıcılarına dağıtıyoruz” şeklinde konuştu.

Platform, sigorta satışına uygun

Şekeroğlu, dünyanın en zor sektörlerinden bir tanesi olarak nitelendirdiği sigorta sektöründe tüketiciye ulaşmanın çok zor olduğunu ifade etti. “Sigorta satmak zor iştir ama etrafımızda en azından bir kişinin sigorta sahipliği vardır. En kötü ihtimalle trafik sigortası ya da Zorunlu Deprem Sigortası vardır… ” diyen Şekeroğlu, 450 bin üyelerinin 450 bin satıcı anlamına geldiğine vurgu yaptı. Önemli bir pazarlama platformu olduklarını söyleyen Şekeroğlu, “Sigorta şirketleri Qapel platformunda 450 bin kişiye ‘bir sonraki sigortanızı bizden yaptırın’ diyebilir, sisteme poliçeyi arz edip Qapel puanıyla sigorta satın alınmasını sağlayabilir” şeklinde konuştu. Markalara pazarlama dinamikleri doğrultusunda uyum sağladıklarını dile getiren Şekeroğlu, “Zorunlu Deprem Sigortası, BES planları ve trafik sigortası gibi basit ürünlerin platformumuza uyum sağlıyor. İnsanlar kazandıkları Qapellerle sigorta yaptırabilirler” dedi.

İstihdam da yaratacak

Qapel Yönetim Kurulu Üyesi Yetkin Şekeroğlu, yakın zamanda Qapel puanların istihdam yaratan ve alternatif oluşturan bir yapıya da geçeceğini belirtti. Kampanya görevlerinden elde edilen Qapel puanların çocuk bakımı ve evcil hayvan bakımı gibi işlerde kullanılabileceğini ifade eden Şekeroğlu, “Akşam dışarı çıkacaksanız Qapellerinizle çocuğunuza bakıcı bulabileceksiniz. Çocuk bakıcılığı yapan kullanıcımız da bu görevden Qapel puan kazanabilecek” Bu Qapellerini de isterse Qapel markette isterse de anlaşmalı olduğumuz bankanın ödeme sistemleri aracılığı ile diledikleri yerde harcayabilecekler” şeklinde konuştu. Şekeroğlu, yakın zamanda Qapellerin markete üye olmayan ama Fastpay ödeme sistemi kullanılan her yerde harcanabileceğini de söyledi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER