4 Temmuz 2022, Pazartesi
spot_img

Tüketici acenteden vazgeçmiyor

acenteSBM’nin açıkladığı verilere göre 2014 yılının Mart ayında bireysel ve kurumsal olmak üzere Türkiye genelinde toplam sağlık, seyahat, acil sağlık ve hastalık poliçe adedi 178 bin 620 oldu. Bireysel ürünlerde tüketiciler çoğunlukla acente kanalıyla sigorta alışverişi gerçekleştirdi. 

Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi (SBM), Mart 2014 tarihli Sağlık Sigortaları Bilgi ve Gözetim Merkezi (SAGMER) istatistiklerini açıkladı. SAGMER istatistiklerinin 2014 yılı Mart ayı verilerine göre bireysel ve kurumsal olmak üzere Türkiye genelinde toplam sağlık, seyahat, acil sağlık ve hastalık poliçe adedi 178 bin 620 oldu. Türkiye’de en fazla sağlık, seyahat, acil sağlık ve hastalık sigortası poliçesi üç büyük şehirde kesildi. İstanbul, Ankara ve İzmir’de en fazla bireysel seyahat sigortası poliçesi yazıldı. Pazarlama yöntemine göre ise bireysel tüketiciler daha çok acente kanalıyla poliçe alımı gerçekleştirdi.

178 bin 620 adet sağlık, seyahat, acil sağlık ve hastalık poliçesi kesildi

SAGMER istatistiklerinin 2014 yılı Mart ayı verilerine göre bireysel ve kurumsal olmak üzere Türkiye genelinde toplam sağlık, seyahat, acil sağlık ve hastalık poliçe adedi 178 bin 620 oldu. İller genelinde toplam bireysel sağlık sigortası poliçe adedi 50 bin 641, bireysel seyahat sigortası poliçe adedi 81 bin 369, bireysel acil sağlık sigortası poliçe adedi 4 bin 544 ve bireysel hastalık sigortalarında poliçe adedi 23 bin 646 olarak kayıtlara geçti. İl genelinde toplam kurumsal sağlık sigortası poliçe adedi ise bin 821, kurumsal seyahat sigortası poliçe adedi 16 bin 297 ise kurumsal acil sağlık sigortası poliçe adedi 302 oldu.

Türkiye’de en fazla sağlık, seyahat, acil sağlık ve hastalık sigortası poliçesi üç büyük şehirde kesildi. İstanbul’da en fazla bireysel seyahat sigortası poliçesi yazıldı.  43 bin 536 adet poliçesi olan bireysel seyahat sigortasını, 30 bin 95 adet ile bireysel sağlık sigortası takip etti. Ankara’da da en fazla bireysel seyahat sigortası poliçesi kesildi. 8 bin 750 adet poliçesi olan bireysel seyahat sigortasını, 3 bin 946 adetle bireysel sağlık sigortası izledi. İzmir’de ise 7 bin 890 adet bireysel seyahat sigortası poliçesi, 2 bin 792 adet de bireysel sağlık sigortası poliçesi yazıldı.

tablo 1-bireysel seyahat il bazinda

En fazla sağlık sigortası yaptırıldı

2014 yılı Mart verilerine göre sağlık sigortalarında sigortalı sayısı 474 bin 954, seyahat sigortalarında sigortalı sayısı 215 bin 724, hastalık sigortalarında sigortalı sayısı 32 bin 45, acil sağlık sigortalarında sigortalı sayısı ise 14 bin 857 oldu.

Bireysel sağlık sigortalarında poliçe adedi 165 bin 447, kurumsal sağlık sigortalarında poliçe adedi 309 bin 507, bireysel seyahat sigortalarında poliçe adedi 178 bin 818, kurumsal seyahat sigortalarında poliçe adedi 36 bin 906, bireysel hastalık sigortalarında poliçe adedi 32 bin 34, kurumsal hastalık sigortalarında poliçe adedi 11 ve bireysel acil sağlık sigortalarında poliçe adedi 12 bin 93, kurumsal acil sağlık sigortalarında ise poliçe adedi 2 bin 764 oldu.

tablo 2-sigortali sayisi

Bireysel ürünlerde tüketiciler acentelere yöneldi

Pazarlama yöntemine göre, bireysel ürünlerde tüketiciler daha çok acente kanalıyla poliçe alımı gerçekleştirdi. Bireysel sağlık sigortalarında ve seyahat sigortalarında en fazla acente, acil sağlık sigortalarında ve hastalık sigortalarında ise banka kanalıyla poliçe yazıldı. Kurumsal sağlık sigortalarında daha çok acente, seyahat sigortalarında web, acil sağlık sigortalarında da banka kanalıyla poliçe hazırlandı.

Ödemelerde daha çok kredi kartı ve nakit kullanıldı

SAGMER istatistiklerine göre, 2014 yılının Mart ayında bireysel sağlık sigortalarına daha çok kredi kartıyla, seyahat, acil sağlık ve hastalık sigortalarına ise nakit ödeme yapıldı. Tüketiciler, kurumsal sağlık sigortalarına ve hastalık sigortalarına nakit, seyahat sigortalarında ve acil sağlık sigortalarına ise kredi kartı ile ödeme yapmayı tercih etti. Tüketiciler, kurumsal sağlık sigortalarında geçen yılın aynı döneminde daha çok banka yoluyla ödeme yapmıştı. Seyahat sigortalarında ise ne kurumsal ne de bireysel tüketiciler banka kanalıyla hiç ödeme yapmadı.

Tüketicilerin çoğu 1 yıldan uzun süreli sigorta yaptırmıyor

Sağlık sigortalarında bireysel tüketicilerin yüzde 69’u vade süresini 7 ila 12 ay olarak, kurumsal müşterilerin yüzde 55’i 2 ila 6 ay olarak belirledi. Seyahat sigortalarında hem bireysel hem de kurumsal müşterilerin büyük çoğunluğu vade süresinin 1 ay olmasını tercih etti ve çoğunlukla 0-7 günlük seyahat poliçeleri kesildi. Acil sağlık sigortalarında bireysel tüketicilerin yüzde 63’ü vade süresini 1 ay, kurumsal müşterilerin yüzde 97’si ise 7 ila 12 ay olarak belirledi. Hastalık sigortalarında ise bireysel müşterilerin yüzde 94’ü vade süresinin 1 ay olmasını tercih etti.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER