26 Nisan 2024, Cuma
spot_img

Türk tüketicisi bu ‘yıldızları’ bekliyor!

Gerek Avrupalı, gerekse Uzakdoğulu üreticilerin yeni sürprizleri Türk tüketicisini heyecanlandırıyor. Önümüzdeki altı ay içerisinde birbirinden özel otomobillerle tanışacağız…

SİBEL CİNGİ/SİGORTAMEDYA

Otomotiv sektörü devleri bir yandan çip krizi, parça krizi gibi olumsuzluklarla boğuşurken, diğer yandan da tüketicinin karşısına çıkaracağı yeni modellerin uğraşısını veriyor. Özellikle tüketicilerin son dönemde baştacı ettiği SUV segmentte önemli yenilikler Türk tüketicisinin karşısında çok yakında boy göstermeye başlayacak. Bunun yanı sıra kompakt segmentin önemli oyuncuları da adeta baştan yaratıldı. İşte Opel’den Honda’ya, Peugeot’dan Kia’ya kadar uzanan yenilikler arenasının yıldızları…

HONDA CİVİC

Honda’nın büyük kozları: Civic ve Accord

Türk tüketicisini üzen bir kararla ülkemizden ayrılan Japon üretici Civic modelini artık Tayland’dan ithal ediyor olacak. Kasım ayında Türk tüketicisinin karşısına çıkacak olan otomobil ilk olarak sedan gövde tipiyle ticarileştirilecek. Bir diğer yenilik olan Accord ise satışa sunuldu. Uzunca bir süredir D segmentte mücadele veremeyen Japon üreticinin yeni amiral modeli 540 bin liradan başlayan etiket taşıyor. Accord’un kalbimnde 1.5 litre 190 HP güç üreten turbo beslemeli bir motor yer alıyor. Küçük kardeşi Civic ile benzer bir tasarım diline sahip otomobilin iki farklı donanım seçeneği bulunuyor. 

HONDA ACCORD

Gelelim asıl büyük beklentiye sahip kardeşine… 11. nesil olarak tanımlanan yeni Civic, eskiye oranla çok daha sade bir tasarıma sahip. Bir önceki modelin sportif tasarım ayrıntılarını yeni modelde görmesekte akıcı bir tasarım çizgisi sunduğunu söyleyebiliriz. Aks mesafesi 35 mm, toplam uzunluğu ise 33 mm kadar artırarken, artırılan arka iz genişliği araca ekstra denge sağlamış. A sütunlarının başlangıç noktasıysa 50 mm kadar geriye taşınmış. Böylece daha uzun kaputlu bir tasarıma vurgu yapılmış. Düşük omuz çizgisi ve kapıya taşınan yan aynalar da görüş açısının iyileştirilmesine katkı sağlamış. Yeni Civic’in sade bir görünüme kavuşan iç mekanında bolca teknolojik ayrıntıya yer verilmiş. Konsolun ortasında yer alan bilgi ekranı ve çevresine serpiştirilen klima ve diğer aksesuar düğmeleri pek çok otomobilden tanıdık. Civic Sedan’ın sürüş asistanlarına baktığımızda Honda Sensing isimli güvenlik teknolojilerinin eskiye göre daha geniş bir görüş açısı sağlayan yeni kamera sayesinde iyileştirildiğini görüyoruz. Daha iyi bir yazılım ve güçlü bir işlemci desteği de alan sistem, bisikletli, yaya ve diğer araçların yanı sıra şeritleri ve yol işaretlerini daha hızlı ve kesin bir şekilde algılıyor. Civic Türkiye’nin 1,5 litre VTEC Turbo motoru; 5.500 d/d’de 190 PS (140 kW) güç ve 1.600-5.000 d/d aralığında 260 Nm tork üretiyor. 

OPEL CROSSLAND

Astra birkez daha sahne alıyor

Alman üreticinin yenilenen Crossland modeliyle önümüzdeki ay tanışacağız. İlk kez yeni Mokka’da tam anlamıyla karşımıza çıkan iddialı ve dinamik tasarım özellikleri yeni Grandland ile sürüyor. Markanın yeni tasarım ögelerinden biri olan ‘Opel Vizör’ ön cepheye yayılırken, Grandland ismi ve şimşek logosu ise bagaj kapağının ortasında konumlanıyor. Bunun yanı sıra çift renk opsiyonu yenilikler arasında yer alıyor. Markanın amiral modeli Insignia’dan alınan yeni matrix far teknolojisi, görünürlüğü iyileştirmesinin yanı sıra 100 metreye kadar mesafedeki insanları ve hayvanları kızılötesi kameralı bir gece görüş sistemi ile tespit edebiliyor. Gösterge panosu ve kabindeki değişiklikler fazlaca. Opel Grandland’ın, sürücü odaklı ‘birleştirilmiş’ iki ekranlı sistemi tamamen revize edilmiş. Donanım seviyesine bağlı olarak multimedya ekranı 10 inç boyutuna kadar çıkabiliyor. Aracın kalbinde ise önemli yenilikler beklenmiyor. Aynı motor gamı makyajlı modelde de görev yapmaya devam edecek. 

OPEL ASTRA

Opel cephesindeki asıl beklentiyse kuşkusuz kompakt segmentte yer alan yıldız modeli Astra’da olacak. Altıncı nesliyle karşımıza çıkacak olan modelin bugüne kadar üretilenler içerisinde en sıra dışı model olacağını söyleyebiliriz. Rüsselsheim’daki genel merkezinde tasarlayıp geliştiren Astra, sınıfının öncü teknolojileriyle, elektrikli ve en düşük emisyonlara sahip yüksek verimli motor seçenekleriyle yeni bir dönemin kapılarını aralıyor. Astra 4 bin 374 mm uzunluk ve bin 860 mm genişliğe sahip. Eskisine göre 13 mm artış ile 2 bin 675 mm daha uzun bir dingil mesafesi sunan otomobil, önceki modelden 4,0 mm daha uzun tasarlanmış. Aracın 422 litre olarak açıklanan bagaj hacmiyse sınıfı için hayli iddialı. Astra’nın kalbinde Fransız kardeşleriyle benzer motor ailesi görev yapacak. Astra’nın benzinli ve dizel motorlarla geleceğini ve güç değerlerinin 110 bg ile 225 bg arasında değişeceğini tahmin ediyoruz. Ayrıca iki farklı (180 bg ve 225 bg) plug-in hibrit seçenek de altıncı jenerasyonda Astra yelpazesine bulunacak. 

PEUGEOT 308

Yeni logo yeni 308

Fransız otomotiv devi PSA’nın agresif model grubu Peugeot üçüncü nesil 308’i resmileştirdi. Izgaraya iliştirilen yeni aslan logosu ile dönüşümünü vurgulayan yeni 308 segmentinin lideri olma hedefiyle geliştirilmiş. Firmanın yenilikçi EMP2 (Verimli Modüler Platform) yapısının bir evrimi üzerine inşa edilen yeni 308, yeni yapısal elemanlarla daha fazla verimlilik, sürüş keyfi ve konfor sağlarken, aynı zamanda ilk kez elektrikli güç aktarma organları seçeneğine de izin veriyor. Bir önceki nesle göre boyutları artan 308’in böylelikle iç mekanı da daha ferah hale gelmiş. Selefinden 11 mm daha uzun olan 308’in dingil mesafesi 55 mm artırılmış.  i-Cockpit adlı konsol yerleşiminin yeni modelde kullanılmaması düşünülemezdi. Kardeşi Astra ile aynı platformu taşıyan otomobilin bagaj hacmi tıpkı Astra gibi 412 litrelik cömert bir bagaj kapasitesi sunuyor. Bagaj zeminin altındaki gizli bölmelere ayrılmış alanda 28 litrelik daha fazla saklama alanına sahiptir. Bu tam 430 litrelik bir kullanım alanı anlamına geliyor. Arka koltuklar katlandığındaysa kapasite 1323 litreye çıkıyor ki bu neredeyse küçük bir ticari araç kadar iddalı bir değer anlamına geliyor. Fransuz üretici 308’in yol tutuşu ve konforu konusunda da önemli gelişimler sunuyor. Peugeot 308’in kalbinde hali hazırda görev yapan fosil yakıtlı motrolara ek olarak Plug-in hibrit olarak tanımlanan bir alternatife de sahip olacak.  Bu modelde elektrik motoru gücünü 12,4 kWh’lik bataryadan alıyor ve iki farklı araç üstü kablo ile şarj edilebiliyor. Standart olarak tek fazlı 3,7 kW olan bu kablo opsiyonel olarak 7,4 kW tek fazlı ile değiştirilebiliyor. 308 ile tanışmamız ise 2022 yılının ilk çeyreği olarak bildiriliyor.

MERCEDES C Serisi

Karşınızda yeni C serisi…

Alman üreticinin premium D segmentteki lider modeli C serisinin dünya prömiyeri  geçtiğimiz şubat ayında gerçekleştirilmişti. Türk tüketicisinin karşısına C200 4matic Edition1 AMG kombinasyonuyla giriş yapan Mercedes C-Serisi, 922.000 TL’lik etiket değeri taşıyor. 1,5 litrelik benzinli motorun 9 ileri otomatik şanzımanla kombin edildiği model 204 beygirlik güç değeri sunuyor. Predator adı verilen ön yüze kavuşan W206 C-Serisi’nde standart olarak gelen High Performance LED farlar ve üzerinde markanın amblemi tarzında olan süslemeler bulunduran ızgara oldukça sportif bir form sunuyor. Bir önceki modeli andıran sade tasarım 17″ ve 19″ arasında değişen jant tipleriyle agresif hale getirilmiş. Alman üretici kabin içinde de olabildiğince duru ve sade çizgileri tercih etmiş. İki ana ekrana sahip olan yeni C Serisi’nde yeni S Serisi’nde de gördüğümüz düzene yer verilmiş. Yeni direksiyon simidinin ardında yerleştirilen dijital panel iki farklı boyutla satın alınabiliyor. Yeni  C Serisi, yerini aldığı halefine göre 65 mm daha uzun, 10 mm daha geniş, 9 mm de daha alçak. Aks mesafesi ise 25 mm artışla 2865 mm’yi buluyor. Bu daha ferah bir yaşam alanı anlamına geliyor.

KIA SPORTAGE

Sportage eskisinden çok daha iddialı

Koreli üreticinin SUV segmentindeki en iddialı modeli kuşkusuz Sportage… Bu modelin 10 yılı aşan Türkiye serüveni yüksek satış adetleriyle geçmişti. Yeni model kuşkusuz bu başarıyı sürdürecek ayrıntıları da beraberinde getiriyor. Yeni Sportage modelinin boyutları 2755 mm dingil mesafesi, 1865 mm genişlik, 4660 mm uzunluk ve 1660 mm yükseklik şeklinde açıklanıyor. İkinci sıradaki yolcular için 1050 mm diz mesafesi ve 1000 mm baş mesafesi sunulurken, bagaj hacmi 637 litreye çıkarılmış. Sportage vergi avantajı sunan 1,6 litrelik üniteyle Türkiye’de ticarileştirilecek. Bu benzinli motor tam 180 HP güç çıkışı sunuyor. 7 ileri oranlı çift kavramalı otomatik şanzımanla (7DCT) ile eşleştirilirken, 6 vitesli manuel şanzıman opsiyonun da tüketicilere sunulması bekleniyor. Kia aynı zamanda Sportage serisinde hibrit (HEV) ve plug-in hibrit (PHEV) güç ünitilerini de kullanacak.

Bizi bekleyen diğer yenilikler!

– BMW M4 Competition Convertible M xDrive

– Volkswagen Polo GTI

– Yeni Seat Ibıza

– Yeni Skoda Fabia

– Citroen C5 X

– Yeni Mercedes CLS

– Audi RS3

– Lexus ES

– Bentley Continental GT Speed Convertible

– BMW M3 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER